چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

مجموعه داستان "اژدها کشان" نوشته یوسف علیخانی مجوز نشر گرفت و به زودی از سوی نشر نگاه منتشر می‌شود.

به گزارش مهر، این کتاب شامل پانزده داستان کوتاه است که فضای آنها در یک روستا به نام "میلک" در حوالی الموت  قزوین می گذرد.

علیخانی با اشاره به گرایش همیشگی خود به نگارش داستان های روستایی ، فضای ادبیات اقلیمی را فضایی متفاوت خواند و گفت: زادگاه اصلی من در الموت قزوین بوده است. به همین دلیل به شدت به فضای این روستا دلبسته ام و اغلب برای نوشتن به آن فکر می‌کنم.

قرار بود از یوسف علیخانی شش اثر در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شود که این  مسئله میسر نشد. " به دنبال حسن صباح " ( ققنوس)، "داستان زندگی صائب تبریزی" ( مدرسه)، "خروس خوان" (فرهنگ عمومی)، جلد اول گرد آوری " قصه های مردم رودبار و الموت " به همراه افشین نادری ( پروژه فرهنگی تاریخی الموت) از جمله این آثار بودند که به زودی منتشر می شوند.

از علیخانی کتاب "عزیز و نگار" که برای نخستین بار از سوی نشر ققنوس در سال 1381 منتشر شد چندی پیش تجدید چاپ شد. این اثر پژوهشی درباره یک قصه عامیانه الموتی و طالقانی با قدمت چهارصد ساله است که یوسف علیخانی گرد آوری آن را از روی چهار نسخه مکتوب و یازده نسخه شفاهی طی مقدمه ای مفصل انجام داده است.

" قدم خیر مادربزرگ من بود " و "مجموعه گفتگوهای یوسف علیخانی با نویسندگان " از مطرح ترین آثار این داستان نویس و روزنامه نگار هستند.

کد خبر 23293

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز