سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: این سازمان بر اساس اصل 174 قانون اساسی شکل گرفته تا بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری کشور نظارت کند و همه دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی ‌دولت استفاده می‌کنند یا از کمک دولت بهره می‌گیرند مشمول نظارت ما می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیازی در نشست خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی در آستانه هفته قوه قضاییه با بیان این‌که سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های مهم برای نظارت در سیستم اداری کشور است، ادامه داد: خبرگان قانون اساسی این دستگاه را تعبیه کرده تا بر سلامت اداری کشور نظارت داشته باشد.

کاهش شکایت از دستگاه‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که میزان تخلفات اعلام شده از سوی شما مربوط به کدام‌یک از دستگاه‌هاست، گفت: این تخلفات مربوط به همه دستگاه‌ها است که ما در این رابطه پیشنهادهایی را به همه دستگاه‌ها ارایه می‌کنیم. این تعداد مخصوص یک یا دو دستگاه نیست. اما طبق آمار تقریباً میزان شکایت از دستگاه‌ها کاهش یافته است.

نیازی اعلام کرد: میزان شکایت از وزارت اقتصاد و امور دارایی 48 درصد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 44 درصد، وزارت بهداشت 40 درصد، وزارت کشور 34 درصد، وزارت صنایع و معادن 30 درصد، وزارت جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش هرکدام 28 درصد، شهرداری‌ها 22 درصد و بانک‌ها 16 درصد کاهش داشته است. یکی از دلایل این کاهش، تقویت نظارت‌های درون‌سازمانی بوده است.

رشوه میلیاردی در شرکت ملی گاز

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه از کشف پرداخت رشوه میلیاردی دو تن از مدیران شرکت ملی گاز از سوی بازرسان این سازمان خبر داد.

وی افزود:‌ پرونده‌هایی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود که عنوان مجرمانه داشته باشند. یکی از این موارد رشوه میلیاردی دو تن از مدیران شرکت ملی گاز به پیمانکاران این شرکت است که به‌زودی محاکمه علنی آنان در مجتمع قضایی امور اقتصادی برگزار خواهد شد.

گزارش درباره پژو 405

خبرنگاری از رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره تهیه گزارش در رابطه با یکی از محصولات ایران خودرو سؤال کرد که وی پاسخ داد: کارشناسان کار مفصلی را در این رابطه انجام داده‌اند. گزارش تهیه و به وزیر صنایع و معادن داده شده است.

در این گزارش مسایلی مطرح و از وزیر خواسته شده با سوءمدیریت و افراد متخلف برخورد شود.

وی افزود: همچنین در این گزارش پیشنهاد شده متخلفان به کمیته‌های رسیدگی کننده تخلفات سازمان گسترش و نوسازی ارجاع شوند. در این گزارش استفاده از قطعات غیراستاندارد در خودروهای تولیدی و مواردی دیگر اشاره شده که سبب تحمیل هزینه‌های سنگین می‌شود.

نیازی افزود: یک نسخه از گزارش به دادستانی کل کشور ارایه شده و بر اساس آخرین اقدامات قرار بر این شده که شرکت ایران‌خودرو در این رابطه فراخوان کند و اگر افرادی مراجعه کردند و گزارش شد که ماشین آنها آتش گرفته یک خودروی جایگزین به آنها داده شود.

انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی‌

نیازی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر ارزیابی از تبعیض‌آمیز بودن نقل و انتقالات فرزندان اعضای هیأت علمی ‌دانشگاه‌ها و این‌که سازمان بازرسی به تهیه گزارش در مورد نهادهایی که جایگزینی افراد به صورت ارثی انجام می‌شود می‌پردازد یا خیر، گفت: در رابطه با امتیازی که به فرزندان اعضای هیأت علمی ‌داده می‌شود بخشی از دانشجویان شکایت‌هایی را مطرح کرده بودند که دیوان عدالت اداری در سال 82 بخشنامه را ابطال کرد. در این رابطه سازمان بازرسی گزارشی را تهیه و برای وزیر علوم ارسال کرد که به این بخشنامه عمل نکنند.

فساد مناقصه‌ها و مزایده‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با اقدامات سازمان برای نظارت بر مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی گفت: یکی از گلوگاه‌های فساد مناقصه‌ها و مزایده‌هاست. در مواردی آیین‌نامه آن اجرا نمی‌شود که برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند.

کد خبر 24652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز