درحالی که هتلدارها و فعالان گردشگری در انتظار رأی نمایندگان مجلس درخصوص بند «ج» تبصره‌۱۴ لایحه‌ بودجه‌ پیشنهادی برای سال‌۱۳۹۳هستند، رئیس جامعه هتلداران ایران به خبرگزاری میراث فرهنگی گفته است که این بند در کمیسیون تلفیق مجلس رد شده است.

گردشگری

بند ج تبصره 14 لایحه بودجه 93 هتلدارها و تاسیسات گردشگری را موظف به اخذ 5درصد درآمد بیشتر از گردشگران به‌منظور پرداخت به شهرداری‌ها برای توسعه گردشگری، صنایع‌دستی، حفظ، احیا و مرمت آثار و ابنیه تاریخی، بهسازی محیط، حفاظت از محیط‌زیست با اولویت مدیریت پسماند کرده است.

بند ج تبصره 14 لایحه بودجه سال‌93 موجب اعتراض هتلدارها و فعالان صنعت گردشگری شده بود تا جایی که آنها در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار حذف این بند از لایحه بودجه شدند. جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران نیز دیروز به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: در تماسی که با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق داشتم خبر رد این بند از لایحه بودجه توسط اعضای کمیسیون اعلام شد. به‌گفته او، با تلاش فعالان گردشگری و اعضای جامعه هتلداران، اعضای کمیسیون تلفیق متقاعد شدند تا رأی به رد اخذ عوارض 5درصدی از هتل‌ها بدهند.

کد خبر 245959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز