دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه روز شنبه با حضور دبیر شورای نگهبان، رئیس حوزه هنری ، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس سازمان بسیج و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اهدای بیش از ۲۰ فانوس بلورین به برگزیدگان بخش‌های مختلف در سینما فلسطین تهران به پایان رسید.

جشنواره فیلم عمار

1ز 20 تا 1000

مجری مراسم اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار محمدمهدی سیار، شاعر انقلابی بود و نخستین کسی که برای سخنرانی روی صحنه رفت، وحید جلیلی. مسئول سیاستگذاری جشنواره عمار در گزارش خود به چند عدد اشاره کرد؛ اینکه این جشنواره سال89 با نمایش 20فیلم آغاز شد و در دوره‌های بعد به‌ترتیب 300 و 700 فیلم در آن شرکت کردند. امسال هم بیش از یک‌هزار عنوان فیلم متقاضی حضور و نمایش در عمار بودند. ضمن اینکه بیش از 700 اثر از فیلمسازان حدود 70کشور در سایت جشنواره ثبت‌نام کردند. جلیلی در پایان سخنانش گفت: امشب در اختتامیه جشنواره عمار با بخشی از جریان جدید انقلاب اسلامی آشنا خواهید شد که همگان را به شوق می‌آورد.

تجلیل از فرج الله سلحشور

یکی از بخش‌های مراسم اختتامیه عمار چهارم تقدیر از یک عمر مجاهدت فرهنگی فرج‌الله سلحشور بود که با اکران مستندی کوتاه همراه بود. بعد با حضور خانواده شهدا ازجمله پدر شهید احمدی روشن، آیت‌الله جنتی و هنرمندانی چون نادر طالب‌زاده، جمال‌شورجه و ابوالقاسم طالبی از خالق سریال «یوسف پیامبر» تجلیل شد. سلحشور در سخنانی کوتاه گفت: چیزی که مسئولان و هنرمندان باید متوجه باشند این است که هنرمندان تنها در یک رشته تخصص دارند و عالم و دانشمند نیستند. پس نباید آنها را با علما در یک حد قرار دهیم. ما باید همان قدر که برای هنرمندان ارزش قائلیم، برای دیگران ازجمله شهدا هم ارزش قائل شویم.

لزوم به تصویر کشیدن فسادهای آمریکا

آیت‌الله جنتی هم که در مراسم اختتامیه عمار شرکت کرده بود، با غنیمت شمردن حضور خود گفت: در این صورت دیگر آمریکایی‌ها نمی‌توانند سر بالا کنند و دوستداران آمریکا که به‌دنبال رابطه با این کشور هستند، دیگر دنبال چنین خواسته‌ای نخواهند رفت. وی اضافه کرد‌: در قضیه فتنه می‌توانیم کارهای هنری بیشتری بسازیم تا کسی نتواند هوس دفاع از فتنه کند. وی تاکید کرد: هنرمندان فیلم‌هایی بسازند که فساد آمریکا را به تصویر بکشد.

صدای عمارهای بین‌المللی

پس از سخنان آیت الله جنتی نوبت به تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف رسید و جوایز بخش بین‌الملل هم اهدا شد؛ بخشی که برای نخستین‌بار در این دوره به جشنواره افزوده شده بود. نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره عمار با اشاره به بین‌المللی‌شدن این دوره گفت: شبکه بی‌بی‌سی از این جهت یک نقد به ما کرده است که گفتیم عمارهای بین‌المللی وجود دارند و به ما واکنش نشان دادند و گفتند این بخش بین‌المللی عمار دنبال چیست. ما می‌خواهیم به آنها بگوییم از این نوع عمارهای بین‌المللی بیشتر خواهیم دید و ما صدای آنها خواهیم بود. به گفته طالب‌زاده، یکی از این عمارهای بین‌المللی ماریا پومیه است که با هزینه شخصی خودش به آرژانتین رفته و در حال ساختن مستندی درباره انفجار مرکز یهودیان آمیاست. پومیه هم در سخنانی کوتاه که با تشویق‌های مکرر حاضران در سالن سینما فلسطین همراه بود، گفت: به اینجا آمده‌ام تا نشان دهم ایرانی‌ها جنایتکار و تروریست نیستند. رژیم صهیونیستی در پرونده آمیا کارشکنی می‌کند و من امیدوارم بتوانم لایه‌های پنهان این ماجرا را فاش کنم.

تقدیم به پدر شهید

یکی از برگزیدگان بخش اهدای جوایز مهدی زمانپور کیاسری بود که فانوس بلورین را برای مستند «تولدت مبارک» در بخش روایت شهادت دریافت و آن را به پدر شهید احمدی‌روشن تقدیم کرد. پدر شهید هم پس از بازگرداندن جایزه به زمانپور، از وی و همه آنها که موضع انسانی، دوستی، قهرمان‌پروری و شهیدپروری داشته‌اند، تشکر کرد. علی سلیمانی که برای فیلم «لکه» برنده جایزه شده بود، آرزو کرد روزی جشنواره تئاتر عمار هم شکل بگیرد. اجرای ترانه «گزینه‌های روی میز» و رونمایی از ترانه «پایداری» اثر جدید حامد زمانی از دیگر بخش‌های اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار بود.

کد خبر 245701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز