یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه از دانشمندان با الهام از حلزون و کرم سندکستل، یک چسب جراحی تولید کردند که می‌تواند قلب نوزادانی که با نقص قلب مادرزادی متولد می‌شوند را ترمیم کند

ترمیم قلب نوزادان با چسب حلزونی

به گزارش مهر، چسب الهام گرفته شده از طبیعت برای قلب که می‌تواند بست‌های آسیب دیده و ضعیف را ترمیم کرده و نیاز به جراحی‌های مستمر را کاهش دهد.

حفری کراپ مهندس زیستی بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون گفت: وقتی بیماران جوان نیازمند کاشت دستگاه‌هایی برای بستن حفره‌های قلبی می‌شوند، این ابتکار موثرتر است.

وی گفت: این دستگاه‌ها با بیمار رشد نمی‌کنند و کودکان باید در طول عمر خود چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده، دستگاه قدیمی را بیرون آورده و دستگاه جدید وارد قلب خود کنند، این جراحی‌های تهاجمی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است.

بخیه زدن این حفره‌ها زمان می‌برد، بستن این حفره‌ها در فضای کوچک بسیار دشوار است و بست زدن بافت‌های آسیب دیده کاری دشوارتر به شمار می‌رود از این رو باید آنها را چسباند تا در جای خود محکم بمانند. چسب‌هایی که اغلب استفاده می‌شوند هیدروژل بوده که از مقاومت کمی برخوردارند و انواع محکم‌تر آن بسیار سمی هستند.

این گروه از دانشمندان به منظور حل این مشکل برای یافتن یک راه حل جراحی، جهان طبیعی را مدنظر قرار دادند.

این گروه تحقیقاتی با بررسی این که حیوانات چگونه در محیط‌های مرطوب حرکت می‌کنند اقدام به ساخت این چسب با الهام از حلزون و نوعی کرم به نام کرم‌های سند کستل کردند. چرا که چسب‌های پزشکی عمدتا هیدروفیلیک هستند و در آب حل می‌شوند.

کد خبر 245609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز