همشهری آنلاین: پروژه احداث پل جهتی شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران وارد فاز برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: پل جهتی شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران روی لوپ جنوب به غرب این تقاطع و با استفاده از پایه های بتنی و عرشه فلزی احداث خواهد شد.

مهندس قاسم مالدار با بیان آنکه مجموعه پل‌های ولایت در تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران، از گذشته فاقد چنین رمپ راستگردی بوده است، یادآور شد: با احداث پل جهتی شرق به شمال، باید منتظر ترافیکی روان‌تر در خیابان سئول باشیم چراکه شهروندان دیگر مجبور نخواهند بود با استفاده از این خیابان، به مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران دسترسی پیدا کنند. البته کاهش ترافیک در خیابان سئول به معنای روان‌تر شدن تردد در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش، (حدفاصل تونل نیایش تا تقاطع خیابان) سئول نیز هست؛ مسیری که به دلیل ازدحام خودروها در ورودی خیابان سئول، همیشه مملو از ترافیک است.

بر اساس مطالعات انجام شده، مشخصات مورفولوژی و توپوگرافی لوپ جنوب به غرب تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران نشان می دهد که امکان احداث یک پل جهتی روی آن وجود دارد و تراز مثبت یک این فضا می تواند پاسخگوی یک حرکت گردشی دیگر نیز باشد.

 

کد خبر 245447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز