مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای شهر کمبریج در حرکتی که می‌تواند آینده سیستم نورپردازی شهرها را متحول سازد، یکی از خیابان‌های تاریخی این شهر را با لایه‌ای از ذرات فرابنفش که با غروب خورشید آغاز به درخشیدن می‌کنند پوشاند.

خیابان

براساس گزارش تلگراف، این تکنولوژی جدید که استارپس یا مسیر ستاره‌ای نام دارد، طی روز نور را به خود جذب می‌کند و با تاریک شدن هوا آغاز به درخشیدن می‌کند. انتظار می‌رود این تکنولوژی به زودی بتواند به عنوان راه‌حلی کم‌مصرف‌تر، کم هزینه‌تر و کارامدتر جایگزین چراغ‌های خیابانی و نورپردازی خیابانی شود.

خیابان

فاز آزمایشی این تکنولوژی درحال حاضر در خیابانی در کمبریج اجرا شده‌است و اکنون شورای شهر کمبریج برای اجرای آن در دیگر خیابان‌های این شهر نیز اعلام آمادگی کرده‌است.

برای پوشش دادن سطح خیابان با استفاده از این ذرات،‌ابتدا ذرات درخشان برروی بستر خیابان پراکنده شده و پس از آن لایه‌ای محافظ برروی این ذرات اسپری می‌شوند تا از درخشش این ذرات در حین عبور و مرور محافظت شود. گفته می‌شود امکان تولید این ذرات در رنگ‌های مختلف نیز وجود خواهد داشت، به این شکل می‌توان در تاریکی شب مسیر دوچرخه‌سواری و مسیر عبور خودروها را با استفاده از رنگ‌های مختلف از یکدیگر مجزا کرد.

به گفته مدیر اجرایی شرکت Pro-Teq، تولید کننده این تکنولوژی جدید، محصول این شرکت کم هزینه و قابل دسترس بوده و استفاده از آن بسیار ساده است، این ماده سازگار با محیط زیست است و زیبایی ویژه‌ای به چهره شهر خواهد بخشید.

کد خبر 235831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز