مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: مهلت پرداخت قبوض شهری و استفاده از جوایز خوش‌حسابی امسال تا ۱۵دی‌ماه تمدید شده بود اما شهروندان همچنان می‌توانند با پرداخت قبوض تا پایان سال از ۱۰درصد تسهیلات تشویقی درنظر گرفته‌شده استفاده کنند.

این خبری بود که  حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران اعلام کرد. پورزرندی در حالی از این موضوع خبر داد که شهروندان برای پرداخت قبوض شهری تشویق می‌شوند. برای امسال نیز قرار است 2025جایزه به شهروندان خوش حساب تهرانی که قبوض خود را تا 15دی‌ماه پرداخت کرده‌اند، تعلق بگیرد.

بالاترین رقم این جایزه‌ها 25میلیون تومان ارزش دارد. این مقام مسئول در شهرداری تهران همچنین به این مسئله نیز اشاره کرده است که مجموع عوارض نوسازی، بهای پسماند و کسب و پیشه 30میلیارد تومان است و 700میلیارد تومان نیز مطالبه‌ای است که شهرداری از گذشته از شهروندان دارد. وی افزود: همه ساله با تشویق‌هایی که درنظر گرفته می‌شود 30تا 40درصد درآمدها تا پایان سال وصول می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال این میزان به 50درصد برسد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران با بیان اینکه هیچ ضمانت اجرایی قانونی برای دریافت این عوارض از سوی شهرداری وجود ندارد، گفت: از سال61 لایحه درآمدهای پایدار از سوی دولت باید به مجلس می‌رفت اما تا‌کنون این امر محقق نشده که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این مهم به نتیجه برسد. این مقام مسئول  اعلام کرد که سازمان‌های دولتی بیش از 800میلیارد تومان فقط در بخش عوارض شهری به شهرداری تهران بدهی دارند.

پورزرندی در این‌باره نیز گفت: این آمادگی را داریم تا درصورتی که نقدینگی دولت کم باشد، این بدهی‌ها به‌صورت املاک یا شرکت‌های دولتی که فروخته می‌شود به‌صورت تهاتری در اختیار شهرداری قرار گیرد. پورزرندی همچنین به این نکته اشاره کرد که شهرداری در این زمینه به‌دلیل اینکه برای شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌شود برخورد نمی‌کند که نمونه آن بدهی است که فرودگاه مهرآباد به شهرداری دارد.

پورزرندی با بیان اینکه شرایط مالی دولت را درک می‌کنیم اما امیدواریم در دولت فعلی قدم‌هایی در این خصوص برداشته شود، اظهار کرد: سال به سال درآمد شهرداری از ساخت‌وساز شهری کم می‌شود که برای جایگزینی آن یا باید کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم یا منابع جدید تعریف شود که این امکان نیز وجود دارد. شهرداری تهران سال گذشته نیز 1533جایزه به ارزش تقریبی یک میلیارد‌و‌116میلیون تومان به شهروندان خوش‌حساب هدیه داد.

کد خبر 245087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز