همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سابقه تهران در داشتن بازی‌ها و اسباب بازی‌های سنتی و قدیمی، گفت: بازی‌ها و اسباب بازی‌های سنتی تهران شناسنامه دار می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی در بازدید از غرفه سازمان زیباسازی در پنجمین نمایشگاه اسباب بازی گفت: پس از شناسنامه‌دار کردن اسباب بازی‌ها می‌توان آنها را در موزه‌ای با همین نام در معرض دید مردم قرار داد تا تهرانی‌ها بتوانند با آنها آشنا شوند.

وی با اشاره به نقش سازمان زیباسازی در تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک، ادامه داد: سازمان زیباسازی با توجه به رسالتی که دارد علاوه بر اینکه می‌تواند در تاسیس این موزه نقش داشته باشد، با طراحی مبلمان مناسب برای کودکان، می‌تواند در تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک نقش به سزایی داشته باشد.

وی توجه به استانداردسازی مبلمان شهری به ویژه وسایل بازی کودک را مهم دانست و افزود: در حال حاضر در بحث سرویس‌های بهداشتی برای کودکان فکری نشده است در حالی‌که استفاده از سرویس بهداشتی بزرگترها برای آنها سخت است. علاوه بر این در بحث آبخوری ویژه کودکان تا کنون کاری برای آنها انجام نشده است.

رییس شورای شهر، این موضوعات را از عمومی ترین حقوق شهروندان و کودکان ارزیابی کرد و ادامه داد: مناسب‌سازی فضاهای عمومی و ایمن کردن آنها برای کودکان باعث می‌شود آنها در شهر دیده شوند. اگر فضای شهر موجب آمدن کودک در فضای عمومی شهر نشود ما به خواسته خودمان دسترسی پیدا نکرده ایم.

در این بازدید که فاطمه دانشور" عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر" و جمعی از مدیران شهری، رییس شورای اسلامی شهر تهران را همراهی می کردند، از نزدیک با فعالیت های فرهنگی سازمان زیباسازی در زمینه کودکان و نوجوانان آشنا شدند.

برگزار کنندگان غرفه سازمان زیباسازی شهر تهران در طی برگزاری پنجمین نمایشگاه بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان در بوستان گفتگو، با اجرای برنامه های آموزشی به همراه بازی و میزگزدهای تخصصی، کودکان و نوجوانان را با مفاهیم زیباسازی در شهر آشنا می‌کنند.

کد خبر 245031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز