گروه سیاسی: رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان درنخستین دور مذاکرات در تهران، توسعه روابط دوجانبه در بخشهای مختلف را به نفع ملتهای دو کشور و درجهت افزایش صلح و آرامش درمنطقه دانستند.

احمدی نژاد و محمداف با اشاره به عزم مسئولان دو کشور برگسترش همکاریها و مناسبات در همه زمینه‌ها تاکید و خاطرنشان کردند: روابط ایران - ترکمنستان برادرانه، مستحکم و پایدار است.

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان همچنین با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های گسترده مسئولان دو کشور، سفر محمد اف به ایران را بسیار مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کردند در این سفر گام مثبتی در جهت تقویت روابط دو کشور برداشته شود.

ادای احترام به امام راحل

رئیس جمهوری ترکمنستان با حضور درحرم مطهر امام خمینی (ره) و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

قربانقلی بردی محمداف سپس با امضای دفتر یادبود حرم مطهر امام راحل یاد و نام امام خمینی (ره)را گرامی داشت.

در این مراسم منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران نیز حضور داشت.

بدرقه رئیس‌جمهوری ترکمنستان

قربانقلی بردی محمداف، رئیس‌جمهوری ترکمنستان عصر شنبه مورد بدرقه رسمی محمود احمدی‌نژاد در ساختمان نهاد ریاست جمهوری واقع در پاستور قرار گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری ترکمنستان به ایران دو روزه بوده و وی در طول مدتی که در تهران حضور داشت با برخی از مقامات عالی‌رتبه کشورمان از جمله رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی روز شنبه در مصاحبه‌ مطبوعاتی مشترک با احمدی‌نژاد اعلام کرده بود که برای ایران دارای پیشنهاداتی است از جمله اینکه وی خواستار ایجاد خط راه آهن بین ایران و ترکمنستان شده بود.

براساس این گزارش در طی این سفر دو روزه مذاکرات مشترکی بین مقامات دو کشور برگزار شد.

کد خبر 24474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز