همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر شنبه 26 خرداد، در دیدار قربانقلی بردی محمد اف رئیس جمهوری ترکمنستان و هیات همراه با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ترکمنستان، بر استفاده از همه ظرفیتها و امکانات دو کشور برای تحکیم، تعمیق و گسترش این روابط تاکید کردند.

ایشان به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو ملت ایران و ترکمنستان و موقعیت استراتژیک ایران اشاره‌کردند و آن را زمینه مساعدی برای توسعه هر چه بیشتر روابط به ویژه در زمینه‌های نفت، گاز، راه آهن و همکاری‌های علمی و تجاری دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی دوران درخشان علمی و پیشینیه فرهنگی و مفاخر جهان اسلام را یادآوری و خاطرنشان کردند: مسلمانان دستاوردهای علمی خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار دادند و پیشرفت غرب مرهون آن تعالیم است اما امروز غربی‌ها طور دیگری رفتار می‌کنند.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد نیز حضور داشت رییس جمهوری ترکمنستان گفت:مذاکرات خوبی در زمینه‌گسترش راههای مواصلاتی‌از جمله راه‌آهن با مسئولین ایران داشتیم تا ایران به پل ارتباطی ما با دیگر کشورها تبدیل شود.

آقای قربانقلی بردی محمد اف افزود: ترکمنستان همواره از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌هااستقبال کرده است و سیاست مستقل ما در جهان، به توسعه این همکاری‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 24443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز