همشهری آنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: تا صبح روز جمعه دو هزار و ۶۰۰ تخته چادر میان مردم زلزله زده بستک توزیع شده است.

به گزارش مهر، علی اعمی با اعلام این خبر گفت: کار بررسی مشکلات اسکان مردم توسط گروه‌های هلال احمر از صبح جمعه تا هنگام ظهر به صورت محله به محله صورت گرفت و افراد زلزله‌زده که هنوز چادر دریافت نکرده‌ بودند، شناسایی شدند.

وی افزود: از بعد از ظهر جمعه کار توزیع حدود 700 تخته چادر دیگر میان مردم بستک آغاز شد که با توزیع این تعداد چادر، تمامی افرادی که خانه‌های آنان در زلزله دچار مشکل شده، می‌توانند در چادر اسکان پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: در این میان بخشی از مردم که خانه‌های آنان آسیب ندیده، به علت پس‌لرزه‌های فراوان در بستک، خواهان دریافت چادر هستند اما هلال احمر وظیفه دارد، چادر را در اختیار آسیب‌دیدگان قرار دهد.

اعمی با بیان اینکه معمولاً در حوادث مردم آسیب‌دیده به صورت گروهی و با تشکیل کمپ اسکان پیدا می‌کنند، تصریح کرد: در بستک علاوه بر اسکان مردم در چادرهای گروهی، به صورت تک خانوار نیز، چادر در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه بسیاری از وسایل مردم پس از زلزله، آسیبی ندیده و قابل استفاده است، بیشترین درخواست‌ها برای دریافت چادر بوده اما با این وجود، اقلامی چون پتو، موکت، مواد غذایی و چراغ‌های والور به میزان کافی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد که میان مردم توزیع شده است.

بر طبق این گزارش، زلزله 5.5 ریشتری روز پنجشنبه بستک موجب کشته شدن یک نفر و مصدومیت 29 تن دیگر شد و همچنین بر اثر این زلزله بخشی از منازل مردم به طور کامل تخریب و به بخش دیگری از 10 تا 60 درصد آسیب وارد شد.

کد خبر 244465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز