همشهری آنلاین: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری و موقت ۱۰ هزار مسافر نوروزی گرفتار در برف و کولاک در ۱۶ استان کشور خبر داد.

ایرنا نوشت: «پیرحسین کولیوند» روز سه شنبه 12 فروردین افزود: این خدمات رسانی امدادی در 48 ساعت گذشته و در محورهای مواصلاتی ورودی و خروجی به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، البرز، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان ، زنجان ، سمنان، قزوین ، قم ، کردستان، گیلان، مازندران و مرکزی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت 30 هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی در سراسر کشور دچار حادثه شدند که امدادگران هلال احمر به 15 هزار نفر از آنان خدمات متعدد امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری ارایه کردند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در 48 ساعت گذشته، 159 نفر از مسافران نوروزی در اثر وقوع حوادث انسان ساخت، مصدوم شده اند که 12 نفر از آنان برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

کولیوند یادآور شد: 147 نفر دیگر نیز توسط نیروهای امدادرسان هلال احمر با ارایه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک‌های اولیه درمان سرپایی شدند.

وی نسبت به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی از استان‌های کشور هشدار داد و از مسافران نوروزی خواست از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از عموم هموطنان بویژه مسافران نوروزی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره 112 مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

کد خبر 254366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز