پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیژن دفتری پدر امداد و نجات ایران در سن ۶۶ سالگی بعد از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان ابن سینا تهران دارفانی را وداع گفت.

بیژن دفتری

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا مرحوم دفتری رییس سابق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و فرمانده عملیات امدادی در زمین لرزه بم بود و 16 سال ریاست سازمان امداد و نجات را بر عهده داشت.

وی به دلیل برخورداری از تجربه حضور در عملیات ها، مدیریت و امدادگری در اکثر زلزله‌ها، سیلاب‌ها و حوادث مختلف در طول سه دهه گذشته ایران و جهان و سرشناسی در جوامع بین المللی، به عنوان چهره‌ای ماندگار و پدر امداد و نجات ایران شناخته می شد.

مرحوم دفتری که از سال‌ها پیش با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، با وجود شرایط اضطراری دست از فعالیت‌های انسان دوستانه نکشید و تا قبل از بستری شدن در بیمارستان همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داد.

وی از روز دوم آذرماه جاری در بیمارستان ابن سینا تهران بستری بود تا اینکه چهارشنبه شب گذشته به آرامش ابدی رسید.

کتاب زندگینامه بیژن دفتری در سوانح توسط معاونت پژوهشی موسسه علمی کاربردی ایران به چاپ رسیده است.

مراسم خاکسپاری این استاد گرانقدر، صبح روز شنبه از روبه روی مسجد قائمشهر استان مازندران برگزار می شود و پیکر پاک وی در روستای «بشل» این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.

بنیانگذار طرح شبکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مدیر دانشگاه علمی کاربردی سوانح طبیعی کشور، محقق و اولین مدرس مدیریت بحران و سوانح کشور، مدیر بیمارستان شهرستان قائمشهر، معاون امداد استان مازندران، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندان، معاون خدمات امدادی هلال احمر کل کشور، اولین مدیر عامل هلال احمر استان تهران و ریاست شورای سیاستگذاری پایگاه اینترنتی مطالعات مدیریت بحران از جمله سوابق اجرایی پدر امداد و نجات ایران محسوب می‌شود.

کد خبر 241321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز