همشهری آنلاین: رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت:طبق فهرست رتبه بندی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، جمعیت هلال احمر ایران در بین 186 کشور عضو ، جزو 20 جمعیت برتر قرار دارد.

هلال احمر ایران

محمد جعفریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از معیارهای اصلی در رتبه بندی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را میزان اعضای داوطلب آماده در میدان عنوان کرد و افزود: از دو میلیون نفر عضو جمعیت هلال احمر، به جرات می‌توان گفت بیش از نیمی از آنان فعال و آماده حضور در شرایط سخت و بحرانی هستند.

وی اظهار داشت :این درحالی است که در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا با 276 میلیون نفر جمعیت، 186 هزار عضو صلیب سرخ می باشند که بنا به اعلام خودشان حدود 37 یا 38درصد آنها یعنی 60 هزار نفر فعال هستند.

به گفته رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر،علاوه بر تعداد اعضای فعال ، شاخص ها و معیارهای دیگری از جمله تعداد انبارها، کالاها، دارایی لجستیکی، عدم وابستگی به بودجه دولتی و ... نیز در کارایی سنجیده و تعیین می شود.

جعفریان با اشاره به جایگاه ویژه و مهم جمعیت هلال احمر ایران در دنیا ،گفت: بزرگترین محموله کمک های بشر دوستانه به آوارگان سومالیایی با وزنی معادل پنج هزار تن به هلال احمر ایران اختصاص دارد که از محل کمک های مردمی جمع آوری شده بود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در یکسال گذشته به 24 کشور دنیا محموله کمک های بشر دوستانه ارسال کرده است ادامه داد: به عنوان مثال در سال گذشته سه محموله کمک های بشردوستانه به کره شمالی که 18 هزار کیلومتر با ایران فاصله دارد، ارسال شده که این مساله حکایت از توانمندی و جایگاه هلال احمر ایران دارد.

جعفریان با اشاره به برپایی کنفرانس بین المللی منا -( صلیب سرخ و هلال احمر کشورهای خاورمیانه) گفت: اعطای میزبانی کنفرانس هشتم به هلال احمر ایران حاکی از جایگاه بین المللی این جمعیت است به طوری که کشورهای زیادی به صورت فرامنطقه ای شامل آمریکا، انگلستان، آلمان و استرالیا در آن حضور خواهند داشت.

هشتمین کنفرانس بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر کشورهای خاورمیانه از اول تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور بیش از 100 میهمان خارجی از 40 جمعیت و صلیب سرخ ملی به میزبانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

کد خبر 210139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز