همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به زلزله مناطق روستایی «کیاسر» در مازندران و «سربیشه» در خراسان، گفت: خوشبختانه این دو زلزله هیچ گونه خسارت جانی نداشته و گزارشی مبنی بر فوت یا مصدومیت افراد تاکنون از هیچ نهاد و نیروی امدادی و حتی مردم اعلام نشده است و تنها خسارت‌های مالی از جمله ترک خوردگی ساختمان‌های قدیمی در برخی روستاهایی که زلزله در آنها رخ داده، گزارش شده است.

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 150 عملیات امداد و نجات از سوی جمعیت هلال‌احمر صورت گرفته، گفت: در این عملیات‌ها به 2173 نفر حادثه ‌دیده، امدادرسانی شده است.

وی افزود: از 150 عملیاتی که در شبانه‌روز گذشته انجام شده، 134 مورد مربوط به حوادث جاده‌ای، شش مورد شهری، سه عملیات مربوط به زمین لرزه و سه عملیات ویژه کوهستان و ... انجام شده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در مجموع 2173 نفر آسیب ‌دیده طی 24 ساعت گذشته به جمعیت هلال‌احمر اعلام شده که از این تعداد 2148 نفر آسیب دیده بوده‌اند و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به 1855 نفر امدادرسانی کرده و همچنین 293 نفر را نجات داده است.

درخشان تصریح کرد: از بین افراد آسیب‌ دیده، 177 نفر به مراکز درمانی منتقل شده، 854 نفر نیز به صورت سرپایی از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: در حوادث جاده‌ای 26 عملیات رهاسازی با ست‌های نجات و هیدرولیک انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته 816 نفر در مناطق مختلف کوهستانی از خدمات اسکان جمعیت هلال‌احمر استفاده کرده‌اند.

درخشان با اشاره به عملیات کوهستانی هلال‌احمر، گفت: در استان کرمان در ارتفاعات "سربیژن"، پنج نفر مفقود شده بودند که با کمک نیروهای هلال‌احمر، این افراد که دچار سرمازدگی نیز شده بودند، نجات یافتند.

وی با اشاره به زلزله مناطق روستایی «کیاسر» در مازندران و «سربیشه» در خراسان، گفت: خوشبختانه این دو زلزله هیچ گونه خسارت جانی نداشته و گزارشی مبنی بر فوت یا مصدومیت افراد تاکنون از هیچ نهاد و نیروی امدادی و حتی مردم اعلام نشده است و تنها خسارت‌های مالی از جمله ترک خوردگی ساختمان‌های قدیمی در برخی روستاهایی که زلزله در آنها رخ داده، گزارش شده است.

کد خبر 205999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز