شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جزئیات مانور بزرگ زلزله احتمالی تهران را تشریح کرد و از حضور 2000 امدادگر در این مانور خبرداد.

زلزله مانور نجات

محمود مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر اجرای مانور فرضی زلزله تهران در شهرستان شمیرانات، گفت: این تمرین آمادگی در ابتدای تیرماه با پشتیبانی سازمان امداد و نجات و شهرستان‌های معین شمیرانات از جمله ری، تهران، شهریار، ورامین، فیروزکوه و دماوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مانور در راستای افزایش سطح آمادگی و مشخص‌شدن چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف جمعیت هلال‌احمر اجرایی می‌شود، گفت: بر اساس این طرح که کارهای تئوری آن انجام شده، مانوری با مشارکت 20 هزار خانوار و برای مقابله با یک زلزله فرضی 7.2 ریشتری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات این مانور فرضی با اشاره به حضور 2000 امدادگر، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 20 قلاده سگ امدادی، دو فروند بالگرد و 100 خودروی نجات و آمبولانس در این مانور نیز به کار گرفته می‌شود.

مظفر با بیان اینکه در این مانور به مردم آموزش داده می‌شود که در ساعت اول، دوم، سوم و چهارم در مناطق زلزله‌زده چگونه عمل کنند، گفت: امدادگران نیز این آموزه‌ها را به صورت بازآموزی فرا خواهند گرفت تا در زمان حادثه زلزله‌ تهران در گروه‌های مختلف وارد عمل شوند.

وی افزود: امدادگران در این مانور می‌آموزند که برای ورود در حلقه امدادی مراحل اول، دوم و سوم و در نهایت جست‌وجو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به چه صورت عمل کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به مشارکت شهرستان‌های تهران برای امدادرسانی در زلزله‌ پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه استان‌های معین در زمان زلزله تهران وارد این شهرستان‌ها می‌شوند تا با هماهنگی لازم برای امدادرسانی در زلزله تهران اقدام کنند.

کد خبر 217787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز