همشهری آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: دولت مصمم به ارائه تسهیلات لازم برای بازسازی بستک است و تیم‌های مربوطه در حال برآورد خسارات هستند.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان با بیان اینکه دولت بر بازسازی بهینه و منطقی مناطق زلزله‌زده بستک تاکید دارد، گفت: رئیس‌جمهور و مسئولان دولت بر لزوم بررسی نیازهای مردم و شرایط منطقه تاکید داشته و دولت مصم است تا به بهترین شکل ممکن، مناطق زلزله‌زده بستک را بازسازی کند.

وی افزود: تا کنون خدمات فوری مورد نیاز مردم بستک به آنها ارائه شده و دولت برای ارائه خدماتی که موجب بازسازی منطقی بستک شود، آمادگی کامل را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه بیمارستان فعلی بستک را با توجه به آسیب‌های وارد شده از زلزله غیرقابل استفاده دانست و بر لزوم ایجاد بیمارستان صحرایی در این شهرستان تاکید کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: بیمارستان کنونی بستک در اثر زلزله غیرقابل استفاده شده و باید بیمارستان صحرایی در این شهر مستقر و تأمین پرسنل مورد نیاز برای آن تا زمان راه‌اندازی بیمارستان جدید انجام شود.

وی افزود: در جلسه هیئت دولت با توجه به بازدیدی که از بستک صورت گرفته، نیازها و میزان خسارات وارد شده به این شهر مطرح و تصمیمات لازم برای بازسازی بستک گرفته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت مصمم به ارائه تسهیلات لازم برای بازسازی بستک است و تیم‌های مربوطه در حال برآورد خسارات هستند.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان بستک، ضمن دیدار با خانواده فرد فوت شده بر اثر زلزله بستک، وضعیت این شهر زلزله‌زده را مورد بررسی قرار داد.

زلزله 5.5 ریشتری روز پنجشنبه بستک موجب کشته شدن یک نفر و مصدومیت 29 تن دیگر شد و همچنین بر اثر این زلزله بخشی از منازل مردم به طور کامل تخریب و به بخش دیگری از 10 تا 60 درصد آسیب وارد شد.

کد خبر 244467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز