همشهری آنلاین: نماینده مردم بندرلنگه، بستک وپارسیان که در اولین ساعت زلزله صبح امروز بستک حضور یافته است درخواست دوهزارو ۵۰۰چادر برای اسکان زلزله زدگان این شهرستان کرد.

چادر

احمد جباری در گفت وگوبا ایرنا افزود: هم اکنون اکثر خانه این شهرستان بین 60تا 70درصد خسارت دیده و امکان اسکان مردم در این خانه وجود ندارد و زلزله زدگان در بیرون از منزل بسر می برند.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی در منطقه نیاز اولیه مردم وسایل گرم کننده و چادر بوده که تا عصر امروز به دست مردم می رسد.

وی ادامه داد: فرماندار به اتفاق مسوولان شهرستان در حال بررسی وضعیت و خسارت های زلزله هستند که پس از برآورد اولیه به اطلاع عمومی خواهد رسید.

همچنین یک مقام آگاه در فرمانداری بستک خبر فوت ˈهاشم صولتˈ که صبح امروز از زیر آوار بیرون آورده شده بود وحال وی وخیم بود را تایید کرد.

این منبع همچنین از زخمی شدن 10نفر در جریان این حادث را اعلام کرد.

بیشتر خانه های گلی وخشتی تخریب شده و سکونت در آنها امکان ندارد و خانه های دیگر هم ترک خورده و غیر قبل سکونت است.

هم اکنون تمام مردم شهرستان بستک بویژه شهر بستک ، کوخرد وهرنگ از ترس زلزله وپس لرزه های آن در خیابان وخودروهای خود بسر می برند و در انتظار اسکان وچادر امدادی هستند.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز پنجشنبه حوالی ˈکوخردˈ در استان ˈهرمزگان را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد این زمین لرزه در ساعت 6 و 43 دقیقه و 57 ثانیه در این منطقه بوقوع پیوسته است.

موقعیت این زمین لرزه در عرض شمالی 14/27 و طول شرقی 45/54 درجه ثبت شده است.

زلزله با قدرت 5/5، 5/4 و 43/ ریشتر درساعت های شش وسی وچهاردقیقه ، شش و54دقیقه و هفت و42دقیقه امروز در کوخرد و هرنگ بستک رخ داده است.

شهرستان بستک با 50هزار نفر جمعیت در 220کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

کد خبر 244383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز