همشهری آنلاین: طبق مصوبه هیات دولت تمامی کارت‌های ملی تا پایان سال ۹۴ تمدید اعتبار شدند.

ایسنا نوشت: هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به‌استناد ماده (6) قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای کلیه اتباع ایرانی مصوب 1376 تصویب کرد؛ ماده (9) آیین‌نامه کاربردی شدن کارت شناسایی ملی و اصلاحات بعدی آن، اصلاح می‌شود.

بر این اساس، کارت‌های شناسایی ملی صادرشده موضوع این آیین‌نامه، تا زمان صدور کارت هوشمند ملی چندمنظوره موضوع بند "د" ماده (46) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و جایگزینی آن بر اساس ترتیبات مقرر در آیین‌نامه اجرایی بند یادشده، حداکثر تا پایان سال 1394 اعتبار دارند.

یادآور می‌شود، بر اساس مصوبه پیشین هیئت دولت، اعتبار اولین کارت‌های شناسایی ملی صادره سال‌های 1380 لغایت 1383 تا پایان سال 1392 تمدید شده بود که بر اساس مصوبه جدید هیئت وزیران، اعتبار این کارت‌ها تا پایان سال 1394 تمدید می‌شود.

گفتنی است: بعضی از کارت‌های ملی که در اختیار شهروندان است اعتبار آن به پایان رسیده و یا رو به اتمام است ، از آنجایی که تمدید کارت ملی موجب زحمت شهروندان خواهد شد لذا اعتبار کارتهایی که قبلا صادر شده است تا پایان سال 1394 هجری شمسی تمدید شد تا طی روند صدور کارت هوشمند ملی جایگزین شود.

شایان ذکر است: نیازی به مراجعه هموطنان به ادارات ثبت احوال برای تمدید اعتبار کارت‌های ملی نیست.

کد خبر 244260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز