هم‌اکنون ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی به‌صورت اینترنتی و فعلا برای اهالی استان قم انجام می‌شود اما در آینده امکان دریافت این کارت برای همه افراد بالای 15سال در دفاتر پیشخوان علاوه بر دفاتر ثبت‌احوال میسر خواهد شد. از امسال و در سال‌های آینده فراخوان دریافت کارت ملی هوشمند در سایر استان‌ها اعلام خواهد شد.

کارت هوشمند


پس از اعلام فراخوان، شهروندان هر استان باید به پرتال سازمان ثبت‌احوال مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند. اطلاعات ثبت‌شده در فرم‌ها با پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور تطبیق داده می‌شود و پس از احراز صحت اطلاعات، کد رهگیری به فرد ارائه می‌شود. در ادامه این فرایند، هموطنانی که درخواست خود را ثبت کرده‌اند با همراه داشتن کد رهگیری به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه می‌کنند تا مشخصات بیومتریک همچون اثر انگشت و عکس جدید آنها دریافت شود. پس از مدت معینی که در آینده اعلام خواهد شد، افراد با مراجعه به دفاتر ثبت‌احوال کارت خود را دریافت می‌کنند. ضمن اینکه امکان ارسال پستی کارت هوشمند ملی هم برای متقاضیان طبق درخواست خودشان وجود دارد.

پیش ثبت نام در پرتال خدمات شهروندی

ثبت نام در دفاتر پیشخوان

خدمات پس از صدور (المثنی، ابطال و ...)

تحویل کارت به متقاضی

کد خبر 213749

برچسب‌ها