همشهری آنلاین: معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای ۱۵ ساله‌ها از روز ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: کارت ملی از بهمن ماه دیگر صادر نخواهد شد.

به گزارش همشهری ناصر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعتبار کارت‌های ملی افزود: تمامی کارت‌های ملی صادر شده در کشور تا پایان سال 92 اعتبار داشت اما هفته گذشته براساس اعلام هیات دولت اعتبار آنها تا پایان سال 94 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده از 22 بهمن ماه دیگر هیچ کارت ملی صادر نخواهد شد ،تاکید کرد: از این تاریخ به بعد کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی می‌شود بطوری‌که افرادی که برای اولین بار کارت ملی برای آنان صادر می‌شود یعنی 15 ساله‌ها کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: کارت اولی‌ها بیش از 15 میلیون نفر در سراسر کشور می‌شوند که در مرحله اول کارت هوشمند دریافت می‌کنند و پس از آنها به مرور برای سایر افراد جامعه نیز کارت صادر خواهد شد.

به گفته کرمی ، صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی استان‌های کشور قرار دارد و چنانچه بتوانیم تمامی 600 اداره ثبت احوال را به تجهیزات سخت افزازی تجهیز کنیم در این صورت کارت برای تمامی مردم صادر می‌شود.

وی به مشکل اعتبارات برای صدور کارت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در راه صدور کارت هوشمند ملی وجود

کد خبر 244742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز