همشهری آنلاین: نمایشگاه "سیری در هنر معاصر ایران" با مروری بر آثارهنرمندان ایرج اسکندری و کاظم چلیپا از هفته اول بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

نگارخانه

به گزارش همشهری آنلاین، هنرمندان در جریانات هنری بعد از انقلاب همواره با نام هنرمندان انقلابی شناخته شدند و کمتر امکان بررسی آثار آنان جدای از مفهوم انقلاب اسلامی که در جای خود بسیار ارزشمند و ستودنی است، امکان پذیر شد.

تعدادی از این هنرمندان جدای از آرمانهای والای انقلاب اسلامی که در دل و فکر داشتند، در زمره سترگان هنر کشورمان به شمار می‌آیند که نگاه انقلابی به آثار آنان، عیار هنری آثار را پنهان ساخته است.

در همین راستا نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران، مروری تخصصی، تاریخی و تحلیلی بر آثار دو تن از هنرمندان شاخص پس از انقلاب اسلامی ایران ایرج اسکندری و کاظم چلیپا از ابتدا تا امروز دارد و در این نمایشگاه سعی شده است با نگاهی فراتر از ایدئولوژی به آثار این دو هنرمند نگریسته شود.

در این نمایشگاه بیش از 140 اثر از آثاراین دو هنرمند از هفته اول بهمن ماه با همکاری حوزه هنری، موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، موسسه فرهنگی- هنری صبا (فرهنگستان هنر)، موزه بنیاد شهید، موزه بانک پاسارگاد و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

کد خبر 244058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز