یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی های آزاده رزاق‏‌دوست با عنوان «سایه های عدن» جمعه ۱۳ دی ماه در گالری اثر آغاز به کار می‌کند.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، رزاق‌دوست در این نمایشگاه 15 اثر رنگ روغن بر روی بوم و مقوا با ابعاد متفاوت ارائه داده است که کوچکترین آن 30×40 و بزرگترینش 120×200 سانتی متر است.

آثار این نمایشگاه حاصل دو سال تلاش اوست. سکون و سکوت، ناپایندگی، تغییر و ناپایداری، اصل شکل گیری این آثار است.

این نقاش جوان پس ازتجربه زمانی و مراقبه های طولانی که در این سالها داشته، نگاهی خالی از هرگونه ذهنیت گرایی و رفتاری عاری از بیانگرایی را در تابلوهای این مجموعه به تصویر کشیده است.

‌رزاق‌دوست در این نقاشی ها، سایه برگها، گیاهان و گلها را در تاریکی، بر روی سفیدی بوم با حرکت قلم موی لغزان در میان فضایی تاریک و روشن را به نمایش می‌گذارد.

آزاده رزاق‌دوست نقاش 34 ساله ای که تا به حال در نمایشگاه های موفقی در خارج از کشور و در آرت فرهای مختلفی حضور داشته، ششمین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری اثر در حالی برگزار می‌کند که معتقد است: تمامی آثار تازه اش در این نمایشگاه با حسی بسیار سبک و خلسه وار بر روی بوم نقش بسته اند، سایه خود امری ناپایدار و دستخوش تغییر و باغ عدن تمثیلی از پایداری هستی و آفرینشی بکر و دست نخورده است.

او می‌گوید: «سایه های عدن» به تعبیری وضعیت انسان امروز ایست که فقط طبیعت را مامنی امن می‌داند و تنها آرامشش لحظات ناب حضوری است که در سکوت و تاریکی آنرا تجربه می‌کند.

به نظر می‌رسد نقاشی های تازه رزاق‌دوست استعاره ای از روشنایی و شکفتگی است و القا کننده کامل شدگی و واحد بودن جزییات بصری کارها است.

تکرار محو سایه های برگها و گیاهان، فضای تصویر شده را به نوعی ناپایندگی مبتلا می‌سازد که «سایه های عدن» نمایشی از همین ناپایداری است.

این ششمین نمایشگاه انفرادی رزاق‌دوست محسوب می‌شود.

آثار او تاکنون در نمایشگاه های متعدد و آرت فرهای داخلی و خارجی نظیر کشورهای فرانسه، آلمان، سوییس، انگلستان، کویت و عمارات به نمایش درآمده و کلکسیونرهای اتریشی، سوئیسی، ژاپنی، آلمانی و ایرانی نقاشی های او را خریداری و در کلکسیون های خود نگهداری می‌کنند.

نمایشگاه نقاشی«سایه های عدن» تا دوم بهمن ماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، رو به روی خانه هنرمندان، شماره 16 دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دیدن کنند.

گالری اثر شنبه ها تعطیل است.

کد خبر 244031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز