سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه پیشگامان هنر نوین ایران با نمایشگاه گردانى بهنوش فروتن عصر جمعه ٢٠ دى ماه در گالرى شکوه آغاز به کار مى‌کند.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که سیرى تاریخى بخشى از موج نوین نقاشى ایران به تماشا درمى‌آید، حدود ٣٠ تابلوى نقاشى از بزرگان هنر کشورمان که اکثر آنها در قید حیات نیستند به تماشا گذاشته مى‌شود که در میانشان سه نقاشى چشمگیر از کمال الملک خودنمایى مى‌کند.

بهنوش فروتن، نمایشگاه گردان این مجموعه ارزشمند، شناساندن ریشه هاى نقاشى معاصر ایران را یکى از مهمترین اهدافش براى برپایى این رویداد خواند و گفت: «تا بزرگان و پیشکسوتان هنر ایران را نشناسیم و از سبک و سیاق، تجربیات، کنش نقاشانه و زاویه نگاه آنان اطلاع نیابیم نمى‌توانیم آنچه امروز در هنرمان مى‌گذرد را به درستى و کامل درک نماییم».

وى افزود: «در این نمایشگاه از طیف هاى متاخر نگارگرى گرفته تا کمال الملک و شاگردانش نمونه هاى درخشانى ارایه مى‌شود و در ادامه چند اثر از نقاشان اخیرتر هم به روى دیوار مى‌رود تا رگه هایى از تحولات هنرى به صورت بسیار مختصر نمایش داده شود».

به گفته فروتن تا به حال حضور سه تابلو از کمال الملک و نیز آثارى از على رخساز، جباربیک، جعفر روحبخش، عبدى اسبقى، عباس کاتوزیان، قاجار، زنگنه، على اکبر صنعتى ... در این رویداد قطعى شده است.

پیشگامان هنر نوین ایران به مدت دو هفته در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابن سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ دایر است.

کد خبر 244970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز