چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: به بهانه‌ سالگرد زادروز فروغ فرخزاد، نمایشگاه «از اهالی امروز» برگزار خواهد ‌شد. آثار ۳۸ هنرمند با موضوع «فروغ فرخزاد» جمعه ۲۰ دی‌ماه در اولین نمایشگاه گالری «ویستا» به نمایش گذاشته‌ خواهد شد.

فروغ فرخزاد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که آرش تنهایی نمایشگاه‌گردان آن است، علاوه بر دو اثر از فروغ، آثاری از آزاده اخـلاقـی، سمیرا اسکندرفر، مارال اصفهـانی، فرشاد آل‌خمیس، صالح تسبیحی، ژینوس تقی‌زاده، حسـیین تمجید، مریـم جـهـانـی، فرزانه حسیـنی، مـحبـوبه حسـیـنی، ابـراهیـم حقیـقـی، مـحمـد حـمـزه، زرتشت رحیمی، امیر سقراطی، شیوا سنجری، شقایـق شجاعیـان، بهــزاد شیشه‌گـران، قـبــاد شـیــــوا، شاهد صـفـاری، محمدمهدی طباطبایی، کیانوش غریب‌پور، محـمـــــد فـدایی، آناهـیتا سپیده‌ مهرگان، کیان وطــن، مرتضی یزدانی، آناهیتا قاسمخانی، کوروش قاضی‌مراد و معصـومه مظفـری به‌نمایش در‌خواهد‌آمد.

همچنین در بخش «مرور» این نمایشگاه٬ طرح‌هایی از بهـروز گلزاری، اردشیــر محصـص، مرتضی ممیز، جمشید عباچی‌زاده، گیتی نوین، علی خسروی، فرشیـد پارسی‌کیا و علیرضا لطیفیان وجود دارد.

این نمایشگاه تا 30 دی ادامه خواهد‌ داشت و در کنار آن نشست‌هایی با موضوع شعر، سینما و نقاشی با این مضمون برگزار‌خواهد‌شد.

برای این نمایشگاه یک کاتالوگ ویژه که بخش‌هایی از آثار در آن گنجانده شده‌است، تهیه شده است.

آرش تنهایی در مقدمه‌ کاتالوگ آورده‌است: «از اهالی امروز بودن ویژگی فروغ و شعرش است که پس از سال‌ها، پرواز و پرنده در خاطر ما زنده است.

تنها ۳۲ سال زندگی کرد؛ روح سرکش‌اش می‌خواست تجربه کند. در کنار شعر تئاتر بازی کرد، فیلم ساخت و نقاشی‌هایی کشید که کمتر دیده‌شد».

«8 دی شاعری نقاش در سرزمین هنرهای در‌هم‌تنیده - شعر و نگارگری، معماری و خوشنویسی - 79 شد.

این نمایشگاه به بهانه زادروزش برای نزدیک‌تر شدن اهالی نوشتار و تصویر و همنشینی هنرمندانی از نسل‌ها و گرایش‌های مختلف در کنار‌هم شکل گرفت».

گالری «ویستا» در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع شده و از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان خواهد‌بود.

کد خبر 245156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز