گروه شهری: پنجمین نمایشگاه اسباب‌بازی تهران در بوستان گفتگو آغاز به‌کار می‌کند.

در برگزاری این نمایشگاه بیش از 374مدیر محله شهر تهران و سمن‌ها و نهادهای مردمی که در زمینه کودکان فعال هستند، مشارکت جدی دارند. این نمایشگاه با هدف افزایش توان فکری کودکان و ارائه آموزش‌های شهروندی در قالب بازی‌های کودکانه از امروز آغاز به‌کار می‌کند و تا 20دی‌ماه ادامه خواهد یافت که در نهایت برای 2میلیون کودک تهرانی و خانواده‌هایشان محیطی آرام و جذاب را فراهم خواهد کرد. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مورد این نمایشگاه گفت که تدابیر ویژه‌ای برای بهره‌مندی کودکان معلول، کار و خیابان از نمایشگاه اسباب‌بازی اتخاذ شده است.

به گفته سیدمحمدهادی ایازی شورای سیاستگذاری نمایشگاه اسباب‌بازی و سرگرمی‌های کودک و نوجوان در این دوره با همکاری شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تدابیر ویژه‌ای برای بهره‌مندی کودکان معلول و استثنایی و نیز کودکان کار و خیابان درنظر گرفته است. بازی و سرگرمی نقش مؤثری در شناسایی خلاقیت کودکان دارد و راهی برای شناسایی نیازهای کودکان در برقراری ارتباط مؤثر با شهر و خانواده است.

در این‌باره ایازی گفت که در این نمایشگاه اسباب بازی‌های مؤثر در رشد جسمی و ذهنی کودکان معرفی می‌شوند و علاوه بر معرفی و ارائه آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی، برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتباط با کودکان نیز برگزار می‌شود. شهرداری تهران به‌دنبال تحقق شعار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که محور برنامه‌های اخیر مدیریت شهری است برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است. به گفته وی امسال در نمایشگاه اسباب‌بازی با همکاری سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران موضوع کودکان کار و خیابان و نیز پدیده‌هایی همچون کودک‌آزاری و کودکان فرار به‌طور ویژه در نشست‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کد خبر 244803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز