سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی نقاشی "۱+۹" با حضور ۱۰ هنرمند نقاش و به نمایشگاه گردانی نوشین زرنانی جمعه ۲۲ آذرماه در گالری فریا افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، نوشین زرنانی که نمایشگاه گردانی این مجموعه را به عهده دارد درباره این نمایشگاه گفت: در واقع از اردیبهشت ماه دارم روی این مجموعه کار می‌کنم و سعی کردم علمی آن را جلو ببرم.

او که بر محور سه ضلع انسان، شیء، محیط آثار این نمایشگاه را جمع کرده است درباره آن گفت: اصولا آرتیست ها بر همین سه محور کار می‌کنند یا آثارشان رفت و برگشتی است از انسان به انسان که می‌تواند حتی خود فرد در مقابل خودش باشد.

دیگر اینکه اشیا معمولا در آثار نقاشان و عکاسان و هنرمندانی که کار چیدمان انجام می‌دهند بسیار دیده می‌شود.

زیست بوم یا محیط هم دیگر حوزه ای است که اثر آن را در آثار هنرمندان می‌توان دید.

من سعی کردم برخورد این ده هنرمند با این سه ضلع را به شکلی کلاژگونه به نمایش بگذارم.

این هنرمند نقاش با اشاره به آثار نقاشانی که در این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد و حال و هوای آثار گفت: به نظرم همان چند پارگی که شاید به لحاظ هویتی در اطراف ببینیم در این آثار هم دیده می‌شود.

این را هم بگویم که در آغاز می‌خواستم کاملا به شکل کلاژگونه آثار را در نمایشگاه را چیدمان کنم اما همه دوستان ترجیح شان این بود که کارها مرتب روی دیوار چیده شود.

حالا از هر نقاش دو اثر به همین شکل به روی دیوار می‌رود اما تصمیم دارم اگر بشود یک دیوار را با یکی دیگر از آثار هر نقاش به همان شکل کلاژ گونه که در پوستر هم می‌بینید چیدمان کنم.

یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگاه را همچنین می‌توان در این دانست که نقاشان انتخاب شده برای این نمایشگاه هنرمندان جوانی هستند که بین دهه 55 تا 65 متولد شده اند و تفاوت دیدگاه آنها بر همین سه محور انسان، شیء، محیط می‌تواند یکی از نقاط جذاب این نمایشگاه باشد.

نقاشانی که آثارشان در این نمایشگاه به روی دیوار خواهد رفت حسین چراغچی، بیتا درویش، مهرنوش رمضان نیا، رضا عنصری، بردیا اسماعیل لو، نسرین عیوضیان، عرفانه صمصام شریعت، ژینوس میثاقی، شقایق فریاد شیران و آزاده وزیری هستند.

آیین افتتاحیه نمایشگاه "9+1" 22 آذرماه در گالری فریا واقع در خیابان سهروردی، بالاتر از خیابان شهید مطهری، کوچه بیشه، پلاک نهم، طبقه نخست برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا 5 دی ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 242004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز