سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالرى شکوه عصر جمعه ٢٩ آذر ماه میزبان نقاشى هاى مرسده طوسى طهرانى مى‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه روایت هایى مردم شناسانه بر بسترى از تضادها و تشابه هاى فرهنگى به تماشا در مى‌آید؛ آثارى که مردمانى از عصر قاجاریه را در تقابل هاى فرهنگى و حتى پندارهاى امروزى جستجو و مورد مطالعه قرار مى‌دهد.

مرسده طوسى طهرانى، کارشناسى نقاشى خوانده و ارائه حرفه اى آثارش را از سال ١٣٨٤ با دوسالانه نقاشى دامون فر آغاز کرده است؛ او در این سالها با عضویت در انجمن نقاشان ایران در نمایشگاه هاى متعددى حضور یافته است؛ طوسى در نوشتارى کوتاه در بروشور این نمایشگاه نوشته است: «افسانه نقاشی های من، افسانه روزگاری دیرینه است، روزگاری که همچون پروانه ای من را با رویای خود به هر سو می‌کشد.

فضایی از زنان و مردان همین روزگار، دربند و دلشکسته. آنها در فضای نقاشی هایم به دنبال راهی برای آرامش می‌گردند.

آنها در همین روزگار زندگی می‌کنند، روزگاری دروغین با رنگ و بوی مدرن، من به دنبال تشابهی جایگزین میان شرایط فعلی معاصر و دوران قاجار هستم که در نقاشی هایم به پارادوکسی مشترک میان این دو دوره دست یافتم».

آثار طوسى تا 4 دى ماه در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندزرگو، خ سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، شماره ١٩ در معرض تماشا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 242810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز