سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی محسنی کرمانشاهی از جمعه ۱۵ آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان افتتاح می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه شامل 26 اثر از این هنرمند می‌باشد که همه آنها در 4 سال اخیر خلق شده اند.

این آثار الهام گرفته از طبیعت، آمیخته با احساس و ویژگی های نگاه منحصر به فرد محسنی کرمانشاهی است و آنها را می‌توان در 3 دسته کلی تقسیم بندی کرد: طبیعت، نگاه به اشیاء و زیورآلات، نگاه انتزاعی به غیر از بیان تصویر.

همه آنهایی که اندک آشنایی با کارهای رها محسنی داشته باشند، به خوبی می‌دانند که طبیعت جایگاه ویژه ای در آثارش دارد.

او می‌گوید: از این رو طبیعت را به عنوان موضوع اصلی آثار خود برگزیده ام که بر این باورم انسان به عنوان جزیی از طبیعت و طبیعت به عنوان کلیتی تجزیه ناپذیر (به چیزی غیر از خود)، مصدر و منشاء تصورات و تخیلات هنرمند است و اساسا آدمی خارج از محدوده طبیعت نمی‌تواند بیندیشد و بیافریند؛ حتی آنگاه که علیه طبیعت برآشوبد.

محسنی کرمانشاهی در ادامه افزود: «اگرچه موضوع اصلی کار من طبیعت است اما مانع از آن نشده که به هنر مدرن نپردازم و البته این ناشی از تلقی من نسبت به انتزاع است که آن را جدا از طبیعت نمی‌دانم.

باید دانست ساختار ذهنی ما ریشه در واقع گرایی دارد؛ اگر چه ذهن ما خلاقیت آن را دارد که واقعیت را به گونه ای دیگر بازنمایاند اما این به معنای آن نیست که موجودیت مستقلی برای آن قایل شویم.

ریشه و زیربنای ذهن از دنیای خارج شکل می‌گیرد. ذهن فقط می‌تواند واقعیت را تغییر دهد؛ نه اینکه ماهیتا چیزی به آن بیفزاید که خارج از طبیعت وجود داشته باشد ... ».

این نوع برداشت و نگاه ترکیبی محسنی کرمانشاهی (واقعیت-انتزاع)، منجر به خلق آثاری شده که متفاوت به نظر بیایند.

نمایشگاه نقاشی های محسنی کرمانشاهی از روز جمعه 15 آذر ماه افتتاح می‌شود و تا 25 آذر ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

کد خبر 241012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز