دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

نمایشگاه عکس‌های متفاوت کربلا از نگاه محمد خوشرو که دهه اول محرم در فرهنگسرای بهمن برپا شده بود، تا اربعین حسینی تمدید شد.

نمایشگاه عکس


عکس‌های خوشرو از اماکن متبرکه عراق با تمرکز بر کربلا، بین‌الحرمین و بارگاه‌های نورانی امام‌حسین(ع) و حضرت‌ ابوالفضل(ع) چیدمان شده و به‌خاطر استقبال مردم تا دوم دی روی دیوار نگارخانه بهمن خواهد ماند.

«سجده صاحب‌نظران» عنوان این مجموعه آثار است که خوشرو آن را سال١٣٩٠ در قالب کتابی نفیس به زیور طبع آراست؛ این مجموعه مشتمل بر بیش از ٢٠٠ عکس است و روایتی سینمایی و کمتر دیده‌شده از اماکن متبرکه عراق ارائه می‌دهد. آثاری که از نماهایی بسیار دور این زیارتگاه‌های مقدس را به تصویر می‌کشد و رفته‌رفته دوربین چنان در یک کاشی یا قطعه هنری غرق می‌شود که شیدایی هنرمندان در خلق زیبایی‌شناسی جزئیات این بارگاه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شوند.

در این سبک خاص عکاسی می‌توان به تصاویر خوشرو از در روضه منوره بارگاه امام حسین(ع)، ایوان طلا و قتلگاه سیدالشهدا اشاره کرد که ممکن است چشم غیرمسلح یک زائر آنها را به این شکل نبیند. نمایشگاه عکس‌های کربلا به همت مؤسسه توسعه ایرانیان و همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرداری منطقه ١٦ و فرهنگسرای بهمن برپا شده و تا دوم دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 240852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز