همشهری آنلاین: یک ماجراجوی بریتانیایی که در نظر داشت با یک سه‌چرخه لاستیک پهن در قطب جنوب به اکتشاف و ماجراجویی بپردازد، شب گذشته به هدف خود رسید و نام خود را به عنوان اولین فردی که با موفقیت در حاشیه قاره جنوبگان برای رسیدن به قطب دوچرخه‌سواری کرده، ثبت کرد.

اولین دوچرخه‌سواری تا قطب جنوب محقق شد

به گزارش مهر، "ماریا لیجرستم" 35 ساله با استفاده از نسخه تغییر یافته یک سه‌چرخه اسپایک که در بازار موجود است و با کمک شرکت مهندسی Inspired Cycle موفق به تولید سه‌چرخه‌ای شد که روی زمین پهن شده و با لاستیک‌های پهن حرکت می‌کند.

ساخت این سه‌چرخه به گونه‌ای که گویی روی زمین پهن شده باشد، انتخاب خود ماریا لیجرستم بود تا بتواند ثبات این وسیله را حتی در شرایط وزش بادهای شدید حفظ کند.

این سه چرخه به وی این امکان را می‌دهد که به جای هدر دادن وقت و انرژی در حفظ تعادل، صرفا بر حرکت رو به جلو تمرکز کند.

وی توانست با این استراتژی دو دوچرخه‌سوار دیگر را که در تاریخ 17 دسامبر به سمت قطب حرکت کرده بودند، شکست دهد. علت این موفقیت حرکت سریع‌تر وی نبود بلکه ثبات سه‌چرخه وی است که موجب شده از هدر رفتن وقت و انرژی جلوگیری ‌کند.

این ماجراجو در این رقابت از یک مسیر کوتاه‌تر اما پرچالش‌تر استفاده کرد. این مسیر "کوتاه‌تر" 644 کیلومتر طول داشت و از لبه تپه یخی راس تا کوه یخی لورت و به سمت قطب جنوب گسترده شده است.

دوچرخه‌سواری

کد خبر 244021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز