همشهری آنلاین: کنیا عنوان مقصد صنعت گردی پیشرو جهان در سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص داد.

کنیا

به گزارش ایسنا به نقل از توربو نیوز، جایزه مقصد نخست پیشرو طبیعت‌گردی جهان در سال 2013 توسط مسئولان سازمان گردشگری «جوایز جهانی سفر» در قالب مراسمی باشکوه در دوحه - پایتخت قطر- به مسئولان صنعت گردشگری کنیا اعطا شد.

رییس شورای گردشگری کنیا که این جایزه به وی اهدا شد با اشاره این مطلب که سال 2013 پنجاهمین سال استقلال کنیا است‌، اعلام کرد، طی دهه‌های گذشته صنعت گردشگری نقشی حیاتی در اقتصاد این کشور داشته و بر اساس راهبرد بلند مدت دولت کنیا‌، این نقش هر سال پررنگ‌تر می‌شود.

انتخاب برنده "مقصد پیشرو طبیعت‌گردی جهان" با در نظر گرفتن فاکتورهایی از جمله روند رشد زیرساخت‌های صنعت گردشگری انجام شد و در این مسیر چند کشور دیگر در قاره آفریقا و منطقه آمریکای جنوبی دیگر رقیبان کنیا بودند.

کارشناسان صنعت گردشگری عملکرد شورای گردشگری کنیا طی سال‌های اخیر را با وجود بروز بحران‌های متعدد، عالی توصیف کرده و پیش‌بینی کرده‌اند این کشور در سال‌های آینده به مقصد نخست گردشگری آفریقا تبدیل شود.

کنیا از جاذبه‌های گردشگری بسیاری بهره می‌برد که در این میان پارک‌های ملی این کشور شهرت جهانی دارند و هرساله میزبان هزاران گردشگر به ویژه طبیعت‌گران است. کنیا قطب اصلی طبیعت‌گردی قاره‌ی آفریقا محسوب می‌شود و هرساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های طبیعی این کشور مانند جنگل‌های بکر و دست‌نخورده و گونه‌های مختلف حیوانی مانند فیل‌ها، شیرها و زرافه‌ها به این کشور سفر می‌کنند.

کد خبر 241098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز