اسپانیا با ثبت رکورد جدید در گردشگری تا پایان سال‌جاری میلادی میزبان حدود ۶۴میلیون گردشگر است.

گردشگری - اسپانیا


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسپانیا با پشت سر گذاشتن شرایط بد اقتصادی، امسال با جذب حدود 64میلیون گردشگر موفق به ثبت رکوردی جدید در صنعت گردشگری جهان می‌شود. کارشناسان علت اصلی این امر را ادامه ناآرامی‌ها در مصر و ادامه جنگ داخلی در سوریه و تأثیر آن بر صنعت گردشگری لبنان و اردن اعلام کرده‌اند که موجب شده گردشگران این سه کشور راهی اسپانیا و به‌ویژه جزایر قناری شوند.

اسپانیا تا پایان‌ماه نوامبر نیز میزبان 58میلیون گردشگر بود. حدود 14میلیون گردشگر از انگلیس، 10میلیون گردشگر از آلمان و 9میلیون گردشگر از فرانسه ازجمله گردشگران اسپانیا بودند.

بالاترین میزان رشد گردشگری اسپانیا البته به گردشگران روسیه تعلق داشته که با رشد 31درصدی، تعداد آنها تا پایان سال‌جاری به حدود 2 میلیون گردشگر می‌رسد. اسپانیا مدتی قبل با جذب نزدیک به 34میلیون گردشگر در 7 ماهه نخست 2013، موفق‌ترین کشور منطقه مدیترانه در جذب گردشگر بود. نزدیک به 7 درصد نیروی کار در اسپانیا در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط با آن اشتغال دارند و هر گردشگر به‌طور متوسط روزانه 108یورو در اسپانیا هزینه می‌کند. صنعت گردشگری همچنین ‌11درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 244019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز