درگذشت نلسون ماندلا بر تعداد گردشگران آفریقای جنوبی افزوده تا جایی که تعداد گردشگران بازدیدکننده از زندان ماندلا در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

گردشگری - آفریقای جنوبی

به گزارش ایسنا به نقل از ال‌آفریکن، در شرایطی که حدود 2هفته از مرگ نلسون ماندلا، رهبر سیاهان آفریقای جنوبی علیه رژیم آپارتاید گذشته، گردشگران یکی از زندان‌های محل حبس وی در جزیره «روبن» افزایش زیادی داشته است. ماندلا 18 سال از 27 سال حبس خود به‌دلیل مبارزه با رژیم آپارتاید را در زندان روبن گذرانده بود.

زندان مخوف جزیره روبن که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده، در یکی از بدآب و هواترین جزایر آفریقای‌جنوبی قرار دارد. این زندان در یک جنگل انبوه بارانی با رطوبت بسیار بالا در جزیره روبن قرار دارد. بالا بودن میزان بازدید گردشگران از زندان روبن مقامات صنعت گردشگری آفریقای جنوبی را به این فکر انداخته است که زندان دیگری در خلیج «تیبل» این کشور که ماندلا چند سال از عمر خود را در آن سپری کرده بود را نیز به یک جاذبه جدید گردشگری در آفریقای جنوبی تبدیل کنند. براساس این گزارش، پیش‌بینی شده است با افزایش تمایل گردشگران برای بازدید از زندان‌های محل حبس نلسون ماندلا، گردشگران آفریقای جنوبی رشد چشمگیری داشته باشند و این کشور تا پایان این سال میزبان 10 میلیون گردشگر شود.

کد خبر 243515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز