براساس پیش‌بینی کارشناسان صنعت گردشگری، ژاپن تا پایان سال‌جاری میلادی یعنی تا کمتر از ۲‌ماه آینده میزبان بیش از ۱۰میلیون گردشگر از سراسر جهان می‌شود.

ژاپنی‌ها میزبان ۱۰میلیون گردشگر می‌شوند

براساس پیش‌بینی‌ها کاهش ارزش ین در مقابل دلار و یورو موجب شده است تا گردشگری ژاپن با رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی مواجه شود. براساس گزارش ایسنا به نقل از توربو نیوز، کارشناسان همچنین پیش‌بینی می‌کنند ژاپن تا پایان سال‌جاری میزبان بیش از 10میلیون گردشگر باشد. گفته می‌شود گردشگران خارجی چین در کنار کاهش ارزش ین، با رشد 96درصدی بازدید از ژاپن، افزایشی در حدود دوبرابر دارند.

مقامات صنعت گردشگری در ژاپن که گردشگری کشورشان در سونامی و زلزله مهیب سال2011 آسیب‌های زیادی دیده بود اعلام کرده‌اند که برنامه‌هایی برای جذب بیشتر گردشگران مسلمان از دیگر مناطق جهان، به‌ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و شمال آفریقا در دست اجرا دارند. مقامات گردشگری ژاپن قصد دارند شرایط لازم برای جذب 20میلیون گردشگر در سال 2017و 25میلیون گردشگر را در سال 2025با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور مهیا کنند. اجرای این برنامه‌ها در حوزه گردشگری می‌تواند هزاران شغل جدید در ژاپن ایجاد کند.

کد خبر 242488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز