در شرایطی که شهرهای مختلف برزیل برای میزبانی از مسابقات جام جهانی فوتبال تا چندماه دیگر آماده می‌شوند، دیلما روسف، رئیس‌جمهور آن کشور به فعالان صنعت گردشگری برزیل هشدار داده که از افزایش غیرمتعارف بهای خدمات گردشگری خودداری کنند.

گردشگری - برزیل

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آندیانا، رئیس‌جمهور برزیل از هتلداران، رستوران‌داران، مالکان خطوط هوایی و آژانس‌های مسافرتی خواسته، برای دفاع از اعتبار و آبروی برزیل در عرصه بین‌الملل، شورای ویژه‌ای با هدف نظارت و کنترل قیمت‌ها در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی و 2هفته قبل از آغاز و 2هفته پس از پایان آن تشکیل بدهند. رئیس‌جمهور برزیل گفته، مجازات‌های سنگینی در انتظار افرادی است که خدمات گردشگری را به شکل غیرمتعارف افزایش بدهند.

یک مسئول ارشد در صنعت گردشگری برزیل نیز اعلام کرد که هنوز هیچ قیمت‌گذاری مشخصی برای خدمات مورد نیاز گردشگران در جریان برگزاری جام جهانی صورت‌نگرفته و از عزم دولت برزیل برای دفاع از حقوق گردشگران داخلی و خارجی برزیل خبر داد. پیش‌بینی می‌شود با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال در سال آینده میلادی حدود 600هزار مسافر خارجی برای تماشای مسابقات به برزیل سفر ‌کنند. برزیل در سال 2012میزبان 7میلیون گردشگر بود و مقامات آن کشور قصد دارند برزیل را به مقصد 10میلیون گردشگر در سال 2020تبدیل کنند.

کد خبر 242347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز