همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در سومین جشنواره ملی تجلیل از تلاش‌گران کیفیت کشور از عبدالله جاسبی، مجید انتظامی، محمود فرشچیان و پرفسور مجید سمیعی تقدیر کرد.

سیدحسن خمینی و جاسبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در «سومین جشنواره ملی تجلیل از تلاش‌گران کیفیت کشور» که در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه «تکریم بزرگان، تکریم بزرگی است»، اظهار داشت: اینکه از بزرگان و خوبان جامعه‌مان به نیکی یاد کنیم و اگر در قید حیات هستند با حضورشان و اگر از دنیا رفته‌اند پس از مرگشان برای آنها جلسه برگزار کرده و یادشان را گرامی بداریم، یک نیاز عمیق در جامعه است. البته ممکن است ابتدا اینگونه در ذهن بیاید که کسانی تلاش کرده‌اند و ما با این کار از زحمات آنها تشکر می‌کنیم، اما در حقیقت تجلیل از بزرگان، نهادینه کردن خوبی در جامعه است.

وی افزود: وقتی فرزندان ما ببینند که خوبی در جامعه شناخته و تشویق می‌شود و متصف به خوبی گرامی داشته می‌شود، در چشم آنها بزرگی و خوبی امری بزرگ جلوه می‌کند، در حالی که بسیاری از کسانی که از آنها تجلیل می‌شود از لحاظ روحی به نقطه‌ای رسیده‌اند که نیازی به این تجلیل‌ها ندارند؛ بلکه این ما هستیم که نیازمند وجود این تجلیل‌ها هستیم. همه باید ببینند که در چشم جامعه میان کسی که خوب زیسته و کسی که اینگونه نبوده، تفاوت وجود دارد. لذا اگر اینگونه به این مراسم بیندیشیم، بزرگداشت‌ها فقط پاسداشت یک تجربه پیشینی نیست بلکه تلاشی برای نهادینه کردن این صفت در آینده جامعه است.

یادگار امام راحل گفت: از سوی دیگر اگر قدر خوبی‌ها دانسته نشود و جامعه، در ظاهر میان خوبی و بدی تمایز قائل نشود گرفتار تندبادها می‌شود؛ اگر تصور کنیم که بقای یک دشت با چند درخت یا یک درخت تناور تداوم می‌یابد، اشتباه کرده‌ایم؛ زیرا در آن صورت زمین خشک می‌شود و بقای همان تک درخت هم در این است که درختچه‌هایی در کنار آن رشد کنند و دیده و شناخته شوند. کسانی که خواسته یا ناخواسته سرمایه‌های یک ملت را با دیده تحقیر یا توهین از بین می‌برند، در حقیقت بن مایه‌های ‌آن جامعه را نابود می‌کنند و کافی‌ است که یک نسیم کوتاه برخیزد تا آن دشت پر از گرد و غبار شود که همگان در این مسأله متهم‌اند؛ آنها که چیزی نگفتند هم متهم هستند.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: جامعه‌ای که قدر گذشتگان، ارزشمندان و تلاشگران خود را نشناسد و ارزش پیشینیان خود را به تاراجِ زبان بازی‌های بچه‌گانه بسپارد محتوم است که در آینده ارزشی برایش نمی‌ماند؛ افراط گری، چپ و راست نمی‌شناسد؛ شاکله‌اش از بین بردن خوبی‌های گذشتگان و خرد کردن نام نیک پیشینیان است.

وی در پایان با اشاره به تقدیر از دکتر جاسبی گفت: تلاش وی در تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بر کسی پوشیده نیست و به عنوان کسی که به نوعی در این مجموعه هستم، متوجه هستم که در دانشگاه آزاد چه کار بزرگی انجام شده است و امیدوارم این جلسات زمینه تکریم بزرگی را درجامعه فراهم کند.

عبدالله جاسبی، مجید انتظامی، محمود فرشچیان و مجید سمیعی از جمله کسانی بودند که با حضور یادگار امام از آنها تقدیر شد. لوح تقدیر و تندیس طلای آقایان فرشچیان و پروفسور سمیعی هم به دلیل عدم حضور آنان در کشور، به نماینده و خانواده آنان اهداء شد.

کد خبر 243420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز