جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور در سفر به قم پس از دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی در جمع فارغ‌التحصیلان موسسه‌ آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم حضور یافت و با آنان گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان، موسسه‌ امام خمینی(ره) را از برکات مثمرثمر در جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی خواند و گفت: نوع نگاه و عمق‌نگری به مسائل، دقت در اولویت‌بندی و رسیدگی به مسائل از ویژگی‌های ممتاز این موسسه و فارغ‌التحصیلان آن است. فارغ‌التحصیلان عالم متخلق و آشنا به مسائل روز جهان هستند و این ویژگی در فارغ‌التحصیلان این موسسه نیز دیده می‌شود.

وی در ادامه به حادثه‌ی تخریب حرمین عسگریین(ع) اشاره کرد و گفت: این گونه به نظر می‌رسد که دشمنان قصد فتنه و ایجاد اختلاف دارند و می‌خواهند با آفریدن چنین فجایعی کینه‌ها را تشدید کنند و مسلمانان را به جهان هم بیندازند. این‌ها همگی حاکی از آن است که آن‌ها سیطره‌ی گذشته‌ی خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند از این طریق این سیطره را دوباره به دست بیاورند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: دشمنان دنبال انتقام‌کشی از کسی هستند که گذشته‌ها و شریعت، آن را نوید می‌دهد و چون دست‌شان به او نمی‌رسد، گل‌دسته‌ها را هدف قرار می‌دهند. این‌ها به آخر خط رسیده و مستاصل شده‌اند و به همین دلیل سایه‌ی عدالت را با خمپاره هدف قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: تا به حال بشر طعم اخلاق کامله را نچشیده است، باید اتفاقات مهمی در عالم به وقوع بپیوندد. هنوز وقایع پنهان است. باید گوش‌ها برای دریافت حقایق باز شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: علما و حوزه‌های علمیه در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارند و آن دعوت مردم به امام حق و حقیقت است. اگر تصویر روشنی از امام ارایه دهیم هیچ کس به راه خطا نخواهد رفت. کانون همه‌ی خوبی‌ها و زیبایی‌ها گمشده‌ی مردم است.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه دولت نهم اشاره کرد و گفت: ما می‌خواهیم اقتصاد و فرهنگ کشور را طوری بسازیم که در راستای {اهداف} امام عصر(عج) و موجب رضایت او باشد و اگر درست هدف‌گیری نکنیم گم می‌شویم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جوانان را از تهاجم فرهنگی دشمن حفظ کنیم باید در راستای رضایت امام زمان(عج) قدم برداریم. دنیا در آستانه‌ی یک تحول عظیم است و نشانه‌های آن به منصه‌ی ظهور رسیده است. مردم از وضع موجود در جهان ناراحت هستند. باید راه درست را نشان داد تا مردم گمراه نشوند.

رییس‌جمهور در پایان با بیان این که حوادث بیش از آن چه تصور می‌کنیم شتاب گرفته است، گفت: حوزه‌ها باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و در این زمینه باید از وجود افرادی مثل آیت‌الله مصباح یزدی استفاده و تلاش کرد تا دل‌های مردم را به دست آورد.

در مدرسه فیضیه

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان، هم‌چنین صبح روز جمعه در سفر خود به قم با حضور در مدرسه‌ فیضیه با طلاب حوزه‌ علمیه قم دیدار کرد.

رییس جمهور در جمع طلاب حوزه‌ علمیه‌ی قم، از این شهر مقدس به عنوان نقطه‌ی امید شیعیان جهان یاد کرد و گفت:« امروز قم در اندیشه‌ی آن آرمان و نقطه‌ی امید مسلمانان است.»

وی اسلام را تنها نقطه‌ی اتکاء مردم عالم دانست و گفت:« در جهان انحرافاتی به نام مسیحیت و یهودیت را با دلارها ترویج می‌کنند و می‌گویند می‌خواهیم بشریت را نجات بدهیم. در حالی که تنها راه نجات فقط اسلام است، اسلامی که امام(ره) الگو و قم دعوت‌کننده‌ی به آن است.»

وی با بیان اینکه امروز عالم به دنبال دین اسلام ناب است، بر رسالت مهم حوزه‌ علمیه‌ قم تاکید کرد و گفت: «حوزه‌ علمیه باید پاسخگوی تقاضاهای مردم جهان باشد. تقاضاهایی که به سرعت شتاب گرفته و ما از آن عقب هستیم.»

وی ادامه داد:« ما دو ماموریت بزرگ الهی و تاریخی داریم و لذا نگاه ما به این ماموریت باید نگاهی همه جانبه باشد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انفجارهای اخیر سامراء اشاره کرد و گفت: « حمله به حرمین امامین عسگریین تنها انتقام‌گیری نیست، سران استکبار فهمیده‌اند که کارشان تمام و دوران‌شان به پایان رسیده است. آنها با تخریب گلدسته‌های حرم عسگریین قصد دارند تا نماد عدالت را بزنند، ولی به گفته‌ی امام راحل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.»

وی در ادامه به اشتیاق مردم جهان برای پذیرش اسلام و حب اهل بیت اشاره کرد و گفت:« اینها همگی به لطف امام عصر (عج) است. حوزه‌های علمیه باید خود را برای پاسخگویی به نیازهای جوانان آماده کنند. فرصت کم است و الان نیز از وظایف خود عقب هستیم.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد:« ما باید ماموریت‌های خود را در دو حوزه‌ی داخل و خارج کشور تعریف کنیم. در حوزه‌ی داخلی باید کشور را ساخته و زیربناها را آماده و ایجاد کنیم. ما در سال 85، 4 / 2 برابر سال 83 زیربناها را آماده کرده‌ایم، که هنوز هم کم است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک به 3 برابر برسد.»

وی در ادامه به انتقاد برخی از صاحب‌نظران در مورد کارهای عمرانی دولت نهم اشاره کرد و گفت:« برخی می‌گویند کارهای عمرانی دولت نهم تورم‌زاست. سوال ما این است که آیا 420 هزار سکه‌ای که سال‌های قبل توزیع می‌شد تورم‌زا نیست؟ ولی کارهایی که ما انجام می‌دهیم در صحنه‌ی عمران کشور تورم‌زاست؟»

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت مردم از لحاظ اقتصادی اشاره کرد و گفت:« باید کشور را بر پایه‌ی عدالت بسازیم و ثروت را طوری توزیع کنیم که همه از آن سود ببرند نه اینکه نفع آن به جیب عده‌ای خاص برود.»

وی به ناامنی‌های اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت:« برخی ده‌ها میلیارد گرفته‌اند و حاضر به پس دادن آن نیستند و با هیاهو و سر و صدا این ناامنی‌ها را ایجاد می‌کنند. ما می‌خواهیم جلوی این ناامنی‌ها را بگیریم.»

وی در ادامه‌ی سخنان خود به اصلاح وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:« از جمله موارد این اصلاح، اصلاح سیستم بانکی و به دنبال آن کاهش سود بانکی است. ما از اصلاحات سیستم بانکی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.»

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سه میلیون بیکار در کشور،گفت:« باید بنگاه‌های اقتصادی کوچک را فعال کرده و توسعه دهیم. همچنین باید قانون بیمه را اصلاح کنیم. الان یکسال و نیم است که پیگیر این مساله هستیم.»

محمود احمدی‌نژاد به وضعیت مسکن در کشور نیز اشاره کرد و گفت:« سال گذشته در کشور یک میلیون و 588 هزار نفر به متقاضی مسکن افزوده شد و 23 درصد نیز عقب‌ماندگی در این زمینه داریم. درصدد هستیم تا هر سال سه میلیون واحد مسکونی در کشور بسازیم.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به علل برخی از گرانی‌ها اشاره کرد و گفت:« علت برخی از گرانی‌ها شناسایی شده و تا سال آینده این روند اصلاح می‌شود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسوولیت اسلام را جهانی خواند و گفت:« تا زمانی که استکبار وجود دارد جامعه‌ی اسلامی روی آرامش را نمی‌بیند. اسلام ناب نیز در هیچ کجا حاضر به کوتاه آمدن در برابر استکبار نیست بلکه تنها راه اصلاح ساختار جهان را مبارزه با استکبار و ظلم می‌داند.»

وی در ادامه انقلاب اسلامی را عطیه‌ای از جانب خداوند دانست و گفت:« خداوند انقلاب اسلامی را به عنوان جبهه‌ی حق در برابر استکبار آفرید و موضوع هسته‌یی را به عنوان تضعیف جبهه‌ی استکبار قرار داد.»

وی خاطر نشان کرد: «عصبانیت نظام سلطه از بمب و سلاح هسته‌یی نیست، چرا که توسعه‌ی سیاسی و فرهنگی ما صدها برابر فناوری هسته‌یی است و این همان تحقق وعده‌ی اسلامی است. امروز کشورها پیشرفت هسته‌یی ایران را پیشرفت خود می‌دانند چون آن را دریچه‌ی نجات خود می‌بینند و دشمن با همین مساله مخالف است.»

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط جهان به نفع انقلاب اسلامی پیش می‌رود،گفت:« به فضل الهی موتور نظامی دشمن پیاده است و نمی‌تواند در مرحله‌ی نظامی ضربه‌ای بزند و تا تمام شدن این ماجرا یک گام دیگر فاصله داریم. امروز دشمنان به بن‌بست رسیده‌اند.»

وی در ادامه به صدور قطعنامه‌ی علیه ایران اشاره کرد و گفت:« ما تلاش کردیم تا قطعنامه‌ای علیه ما صادر نشود اما این مساله محقق نشد ولی ما به آنها می‌گوییم که بهترین راه این است که طبق قانون عمل کنیم و هر آنچه آنها دارند ما هم داشته باشیم. در برابر این قطعنامه هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد و از حق مسلم خود با تمام توان دفاع خواهیم کرد.»

رییس‌جمهورصبح روز جمعه به منظور دیدار با طلاب حوزه‌ علمیه‌ قم و شرکت در نشست مجمع عمومی فارغ‌التحصیلان موسسه‌ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، وارد این شهر شد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در این سفر یک روزه در ابتدا با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار کرد و در نشست مجمع عمومی فارغ‌التحصیلان موسسه‌ آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم سخنرانی کرد.

احمدی‌ِنژاد، همچنین حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد و در آستانه سالروز شهادت دخت گرامی رسول اکرم(ص) حضرت فاطمه (س) به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شد

کد خبر 24325

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز