محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران گفت: امروز توزیع عادلانه امکانات و منابع در دستور کار دولت است و به تبعیت از ملت و با پشتوانه ملت امور کشور را بر پایه عدالت ساماندهی می‌کند

به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در نخستین روز از بیست و هشتمین سفر استانی خود، در مصلای بزرگ شهر کرمان در اجتماع پرشور مردم این شهر افزود : اجرای عدالت برای عموم مردم شیرین است اما همواره برخی از مدعیان و به اصطلاح خواص و زیاده‌خواهان، با اجرای عدالت مخالفند و آن را مخالف منافع و موجودیت و حیثیت خود می‌پندارند.

احمدی‌نژاد گفت: در اجرای عدالت با افراد گوناگونی مواجه هستیم که در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ، حقوق بالاتر از قانون برای خود قایل هستند و وقتی به ادعاهای آنان ترتیب اثر داده نمی‌شود، فریاد می‌زنند و در مقابل اجرای عدالت می‌ایستند.

رییس جمهور تاکید کرد: رانت خواری و سوء‌استفاده از بیت‌المال، باندبازی، فامیل ‌گرایی ، دست‌اندازی به اموال عمومی و فرصت طلبی از قدرت و سوء‌استفاده از نجابت مردم، خلاف عدالت و پایه همه مشکلات و ناهنجاریهایی می‌باشد که در جامعه جاری است.

رییس جمهور گفت: کسانی که عادت کرده بودند با یک تلفن هزاران هکتار از منابع ملی را در اختیار دوستان و همفکران خود قرار دهند، در مقابل اجرای عدالت ایستادگی می‌کنند اما دولت برخواسته از اراده ملت به رغم همه نامهربانیها و مخالفتها در مقابل این زیاده‌طلبیها ایستادگی کرده و از حقوق ملت دفاع خواهد کرد.

وی افزود: عدالت به نفع همه است و اجرای عدالت فقط و فقط با خواست و حضور و حمایت مردم محقق می‌شود.

رییس جمهور همچنین با اشاره به وضعیت جهانی و اوضاع کشورهای عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان گفت: گرفتاریهای امروز بشر در اقصی نقاط دنیا نیز از بی‌عدالتی قدرتهای بزرگ دنیا است و اگر عدالت، محور اقدامات بشری باشد شاهد کشتارها، جنایات، جنگها و فقر و بیچارگیها نخواهیم بود.

احمدی‌نژاد افزود: حرف ملت ایران در مناسبات بین‌المللی نیز اجرای دقیق قوانین بر پایه عدالت می‌باشد و معتقد است که اگر در عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان عدالت اجرا و حقوق مردم به رسمیت شناخته شود مشکلات حل خواهند شد.

رییس جمهور همچنین گفت: در موضوع هسته‌ای همه حرف ملت ایران فقط و فقط اجرای عدالت و بسیار روشن می‌باشد، ملت ایران معتقد است که قانون برای همه باید عادلانه اجرا و به حقوق ملتها احترام گذاشته شود.

وی افزود: امروز ملت ما سرسوزنی بیش از حق خود مطالبه نمی‌کند اما سرسوزنی هم از حقوقش عقب نشینی نخواهد کرد.

رییس جمهور اظهار داشت: ملت ایران اهل منطق و گفت وگو و قانونمندترین و انساندوست‌ترین ملتهای عالم است و هیچگاه به حقوق هیچ ملتی تجاوز نکرده اما همه بدانند این ملت در برابر تجاوز به حقوقش خواهد ایستاد و دستهای متجاوزین را قطع خواهد کرد.

احمدی‌نژاد افزود: دنیا بداند امروز ایران و ملت ایران صاحب فناوری تولید سوخت هسته‌ای در مقیاس صنعتی است و بهره‌مندی کامل از همه ظرفیتهای انرژی هسته‌ای خواسته ملت ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع مردم کرمان تلاش برای ساختن کشور و رساندن ایران و کرمان به جایگاه شایسته و در شاء‌ن مردم را وظیفه دولت و ملت عنوان کرد و گفت: همه باید به دنبال ساختن ایران عزیز باشیم.

رییس جمهور افزود: در جلسه استانی دولت در استان کرمان تصمیمات بسیار مهمی اعم از ‪ ۳۰‬تصمیم اقتصادی، ‪ ۵۰‬تصمیم در امور زیربنایی و ‪ ۵۰‬تصمیم در حوزه فرهنگی، علمی، آموزشی و بهداشتی و ورزشی برای مردم استان در دستور کار است.

وی همچنین تلاش برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را از دیگر اقدامات دولت اعلام کرد و گفت: سهم استان کرمان از تسهیلات ارزانقیمت اشتغالزا بیش از ‪۱۵‬ هزار میلیارد ریال است.

او از مسوولان استان خواست: این اعتبار را که با مشکلات فراوان در اختیار استان قرار می‌گیرد به سرعت و عادلانه در اختیار جوانان قرار دهند و از جوانان کرمانی نیز خواست که آستین همت بالا بزنند و با همت و تلاش استان را بسازنند.

احمدی‌نژاد همچنین صدور مجوز احداث چهار مجموعه پتروشیمی، یک پالایشگاه برای استان کرمان ، احداث پنج سد و تونل انتقال آب "صفارود" و همچنین تلاش برای انتقال آب از مناطق آبی غرب کشور به شرق کشور و همچنین احداث نیروگاه هزار مگاواتی برق در استان کرمان، توسعه تجهیز و تکمیل بیمارستانهای مورد نیاز استان و تاسیس دهکده ورزشی المپیک در کرمان را به عنوان دیگر اقدامات در دستور کار دولت برای استان کرمان برشمرد.

رییس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم کرمان، این شهر به مقصد سیرجان ترک کرد.

کد خبر 21058

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز