همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: سی‌امین جلسه استانی هیات‌دولت برای استان‌سمنان بیش از 150 مصوبه داشت.

محمود احمدی نژاد در پایان نخستین مرحله از سفرهای استانی و پیش ازترک سمنان در نسشت خبری افزود: این مصوبات در زمینه های مالی واعتباری‌، عمرانی وزیربنایی، بهداشتی درمانی، فرهنگی اموزشی وورزشی بود.
وی اختصاص حداقل 5 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای زودبازده و 3 هزار و220 میلیارد ریال از تسهیلات صندوق ذخیره‌ارزی برای توسعه گردشگری ، صنعت ومعدن را از مصوبات مهم هیات‌وزیران برای استان سمنان اعلام کرد.
احمدی نژاد افزود: با ساخت 21 هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای سمنان وضع مسکن در این استان متعادل و به روز خواهد شد.
وی گفت: از این تعداد 110 واحد مسکونی هدیه دولت به محرومان‌استان است.
رئیس جمهور از اختصاص 200 میلیارد ریال برای احیا و بازسازی‌بافت قدیم این استان خبرداد.
وی افزود: برای توسعه خوابگاههای دانشجویی و دانشگاههای سمنان صدمیلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
احمدی نژاد افزود: برای حل مشکل بیکاری جوانان با کمک 40درصدی دولت و مشارکت بخش خصوصی در هر یک از شهرستانهای استان سمنانیک واحد صنعتی بزرگ ساخته خواهد شد و با کمک به 285 شرکت‌تعاونی زمینه اشتغال سه هزار و 57 نفر با اولویت فارغ‌التحصیلان وبانوان دراستان فراهم می شود.
رئیس جمهور گفت: با اختصاص350 میلیارد ریال اعتبار راههای استان سمنان توسعه خواهد یافت.
وی افزود: تکمیل باند دوم محورهای سبزوار به شاهرود وشاهرود به‌دامغان ، حذف‌63 منطقه حادثه خیز و مطالعه و اجرای خط راه آهن تهران به گرمسار مهمترین طرحهای بخش راه و ترابری در سمنان است.
احمدی نژاد گفت: هیات دولت همچنین با ایجاد منطقه ویژه‌اقتصادی در سمنان، اجرای طرحهای بازسازی شبکه توزیع برق‌، تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای مختلف‌، تامین آب از سرشاخه های همجوار، توسعه شبکه مخابراتی، اجازه برداشت آب از ذخایر زیرزمینی برای توسعه کشاورزی و اختصاص اعتبار برای ساخت بیمارستان‌های 220 تختخوابی و درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در سمنان موافقت کرد.
رئیس جمهور مطالعات ساخت واحد پالایشگاهی و پتروشیمی دراستان‌، ایجاد 23 منطقه نمونه گردشگری و معرفی شهمیرزاد و بسطام به‌عنوان شهرهای نمونه گردشگری کشور، مجوز ایجاد دانشکده گردشگری‌در سمنان،ساخت 26 سالن و زمین ورزشی در مناطق شهری وروستایی و 4 مجموعه ورزشی در شهرستانهای استان را از دیگرمصوبات جلسه استانی هیات دولت در سمنان برشمرد.
احمدی نژاد در پایان از حضور پرشور و گسترده مردم ،مسئولان،ائمه جمعه، روحانیان واصحاب رسانه‌ها درجریان سی‌امین سفر دوره ای به استان سمنان تشکر کرد و از رسانه‌ها خواست روند اجرای مصوبات استانی هیات دولت را پیگیری کنند.
رئیس جمهور افزود: پیشرفت سمنان در گرو وحدت وهمدلی مردم‌ومسئولان این استان است.
احمدی نژاد پس از پایان این نشست خبری سمنان را به مقصد تهران‌ترک کرد.
کد خبر 24310

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز