چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد در جلسه هیات دولت به مناسبت سالگرد طبس گفت: وقت آن رسیده است که این قدرتها از حادثه طبس درس بگیرند و حقوق ملتها را به رسمیت بشناسند.

 احمدی نژاد با اشاره به فرارسیدن پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست نظامی‌آمریکا در صحرای طبس گفت: در این روز دشمن که به پیشرفته‌ترین سلاحها مجهز بود با اطمینان تمام وارد خاک کشور شد اما غافل از این که خداوند متعال در کمین متجاوزان است و امدادهای الهی همواره شامل ملتهای مسلمان خواهد بود.
رئیس جمهور افزود: این حادثه نشان داد رمز پیروزی ملت ما وحدت و توکل به خداوند متعال است و مردم خوب ما از این حادثه عبرت گرفتند و همچنان متحد و متفق با توکل به خداوند در مقابل توطئه‌های روزافزون دشمن ایستاده‌اند.
وی تاکید کرد: اما آمریکا بدون آنکه از این حادثه درس بگیرد، با همان خوی سلطه‌گری به عراق تجاوز کرد و در آن سرزمین گرفتار شد و برای رهایی از گرفتاری، هر تلاشی را به کار می‌بندد.
رئیس جمهوری همچنین در جلسه هیات دولت با توجه به تبلیغات سویی که علیه کشور می‌شود به‌دستگاههای ذی ربط توصیه‌کرد تا با توجه به استقبال مردم دنیا برای سفر به ایران شرایط سهل‌تری را برای آنان فراهم کنند.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: این کار باعث می‌شود تا آنان از نزدیک با ایران آشنا شوند و در نتیجه بخش زیادی از تبلیغات علیه ایران خنثی می‌شود.
میرحسین موسوی ماند
محمود احمدی نژاد در حکمی، میر حسین موسوی را به مدت 4 سال دیگر به عنوان رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. در بخشی از حکم رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به میرحسین موسوی آمده  است:در اجرای ماده18  اصلاح اساسنامه فرهنگستان هنر مورخ 21/1/80 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مجمع عمومی فرهنگستان هنر، به موجب این حکم جناب عالی را برای مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس فرهنگستان هنر برمی‌گزینم.
تعیین مشاور سیاسی و امنیتی رئیس جمهوری
رئیس جمهوری در حکمی، روح الله حسینیان را به عنوان مشاور سیاسی و امنیتی خود منصوب کرد. محمود احمدی نژاد در این حکم با اشاره به تعهد دینی و انقلابی و سوابق و تجربیات ارزشمند حجت الاسلام  و المسلمین حسینیان ابراز امیدواری کرده است وی در پرتو عنایات الهی و درجهت تحقق اصول چهارگانه عدالت گستری، مهرورزی، خدمتگزاری و تعالی همه جانبه کشور، موفق باشد. روح الله حسینیان هم اکنون رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.
دیدار با سفرا
محمود احمدی نژاد در دیدارهای جداگانه با سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و کنگو تاکیدکرد که ایران از گسترش روابط با کشورهای مختلف در دو قاره آمریکا و آفریقا استقبال می‌کند.
در این دیدار محمد حسن قدیری‌ابیانه سفیر جدید ایران در مکزیک و حمیدرضا قمی سفیر جدید ایران درکنگو گزارشی ازآخرین تحولات حوزه ماموریت و برنامه‌های خود برای گسترش مناسبات دوجانبه بیان کردند. رئیس‌جمهوری رهنمودهای لازم را به سفیران جدید ایران در مکزیک و کنگو متذکر شد.
کد خبر 20509

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز