همشهری آنلاین: فهرست اولیه فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره برلین در سال ۲۰۱۴ اعلام شدند.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش ایسنا، برگزارکنندگان شصت‌وچهارمین جشنواره برلین به عنوان سومین رویداد معتبر سینمایی دنیا فهرست 7 فیلم را به عنوان نامزدهای خرس طلای 2014 اعلام کردند.

علاوه‌بر فیلم‌های «هتل بزرگ بوداپست» ساخته «وس اندرسون» و «مردان تاریخی» به کارگردانی «جورج کلونی» که پیش از این حضورشان در بخش رقابتی جشنواره برلین قطعی شده بود،‌ پنج فیلم دیگر نیز از سوی برگزارکنندگان جشنواره برلین به این فهرست اضافه شد.

بر این اساس فیلم‌های «71» به کارگردانی «یان دمانگ» از انگلیس، «زندگی رایلی» ساخته «آلن رنه» از فرانسه، «بر فراز» ساخته «کلودیا لیوزا» محصول مشترک اسپانیا،‌ کانادا و فرانسه،‌ «استراتوس» به کارگردانی «یانیس اکونومیدس» محصول مشترک یونان‌، آلمان و قبرس فیلم‌های حاضر در جشنواره برلین خواهند بود.

همچنین در بخش نمایش ویژه جشنواره برلین نیز فیلم‌های «راه طولانی سقوط» به کارگردانی «پاسکال کامیل»، مستند «ما به عنوان دوست می‌آییم» از «هوبرت ساپر»، مستند «شیطان به بهشت می‌آید» به کارگردانی «وایانا گلدفاین» و «دان گلر» و فیلم «پیچش» که مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه از کارگردانان استرالیایی است به روی پرده خواهد رفت.

شصت‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ 6 تا 16 فوریه برگزار می‌شود و «هتل بزرگ بوداپست»، جدیدترین ساخته «وس اندرسون» در مراسم افتتاحیه به روی پرده خواهد رفت.

امسال همچنین جایزه خرس طلای افتخاری جشنواره برلین به «کن لوچ» کارگردان سرشناس انگلیسی اعطا خواهد شد.

کد خبر 242977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز