چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آکادمی اسکار فهرست کوتاهی از ۱۵ مستند حاضر در فرآیند رای‌گیری اسکار ۲۰۱۴ را اعلام کرد.

آکادمی اسکار

به گزارش ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا از میان 147 اثر مستند واجد شرایط، فهرستی متشکل از 15 مستند را برای شرکت در فرآیند رای‌گیری اسکار 2014 انتخاب کرد.

«عمل کشتن» ساخته «جاشوا اوپنهیمر»،‌ «داستان‌هایی که می‌گوییم» برنده بهترین مستند انجمن فیلم نیویورک به کارگردانی «سارا پولی»، «میدان» مستندی درباره انقلاب مصر ساخته «جیهان نوجایم» و مستند «دروغ آرمسترانگ» به کارگردانی «الکس گیبنی» از شاخص‌ترین آثار معرفی شده از سوی آکادمی اسکار برای حضور در این رویداد سینمایی هستند.

دیگر فیلم‌های مستندی که شانس حضور در فرآیند رای‌گیری آکادمی اسکار را به دست آوردند شامل مستندهای «ماهی سیاه»، «برخورد واقعی»،‌ «کیوتی و بوکسور»،‌ «جنگ‌های کثیف»، «خداوند اوگاندا را دوست دارد»،‌ «زندگی طبق خواسته سام»، «شورشی یاغی»،‌ «تیم ورمیر»، «بیست قدم تا شهرت»، «کدام راه به خط مقدم می‌رسد؟» و «زندگی و زمان تیم هثرینگتون» می‌شوند.

اعضای بخش مستند آکادمی اسکار در مرحله بعدی پنج اثر را در روز 16 ژانویه 2014 به عنوان نامزدهای نهایی کسب اسکار بهترین مستند انتخاب می‌کنند و فیلم برگزیده نیز روز دوم مارس و در مراسم اعطای جوایز اسکار مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 241251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز