همشهری آنلاین: عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به سخنان اخیر سعید مرتضوی مبنی‌بر اینکه عقبه تحقیق و تفحص یک جناح سیاسی است که اهداف شخصی را پی ‌می‌گیرد، گفت: اعضای هیأت تحقیق و تفحص از جناح‌های مختلف سیاسی بوده که تنها هدفشان احقاق حق کارگران و قشر ضعیف جامعه است.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات اخیر سعید مرتضوی مدیر عامل پیشین تامین اجتماعی، گفت: تمام اعضای هیات تحقیق وتفحص تابع قانون و منتظر تشکیل دادگاه هستند، بهتر است مخاطبان تحقیق و تفحص هم به‌جای بازی‌های رسانه‌ای منتظر رأی دادگاه و تابع رأی مقام قضایی باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در دوره‌های مختلف، مدیریت‌های تأمین اجتماعی منابع مالی در اختیار داشتند، اما در هیچ دوره‌ای اینگونه این منابع حیف و میل نشده بود.

این نماینده مجلس نهم، یادآور شد: مرتضوی یک باند سیاسی را مسئول تحقیق و تفحص اعلام کرده در حالی که اعضای تحقیق وتفحص از تمام جناح‌های سیاسی جامعه هستند.

وی افزود: علیرضا محجوب از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و من دبیر اول فراکسیون رهروان ولایت مجلس و از نماینگان اصولگرای مجلس هستم، همچنین سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سخنگوی جبهه پایداری و سید حسین دهدشتی نماینده آبادان و از طرفداران حق و حقیقت است.

قاضی‌پور ادامه داد: این‌گونه اتهام‌زنی‌ها پاسخ به تخلفات مدیران در تأمین اجتماعی از جمله پرداخت‌های بدون مجوز، خرید و فروش‌های بدون توجیه و بسیاری تخلفات دیگر نیست.

عضو هیأت تحقیق و تفحص در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه اعضای هیأت تحقیق و تفحص به دنبال تغییر مدیریت در سازمان بودند، تأکید کرد: اگر مدیران تأمین اجتماعی تخلفی در سازمان مرتکب نشده بودند چه دلیلی داشت تعویض شوند، سازمان تأمین اجتماعی بیشتر با قشر ضعیف جامعه سر و کار دارد و نیازمند حضور مدیران خدمتگزار و خادم است.

به دنبال قرائت گزارش تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی در صحن علنی مجلس افراد مطرح شده در این گزارش واکنش‌هایی را نسبت به اعضای تحقیق و تفحص داشته‌اند که از جمله این واکنش‌ها مصاحبه اخیر سعید مرتضوی در یک پایگاه اطلاع‌رسانی است که عنوان کرده دادگاه علنی را به صحنه رسوایی عقبه تحقیق و تفحص تبدیل می کنم؛ همچنین به‌دنبال این واکنش‌ها اسدالله عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح سؤالی از علیرضا محجوب رئیس هیأت تحقیق و تفحص خواستار پاسخگویی درباره 5 هزار متر زمین در زعفرانیه و 15 هزار متر زمین در دوبی شده‌است.

کد خبر 242805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز