همشهری آنلاین: مدیرکل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح جزئیات دریافت حداقل و حداکثر حقوق مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان، گفت: در حال حاضر از حدود دو میلیون مستمری بگیرتامین اجتماعی، ۳۰ درصد بین حداقل حقوق تا یک میلیون تومان ،۱۵ درصد نیز یک میلیون تومان به بالا و مابقی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، منصور آتشی با اشاره به اینکه 487 هزار و 125 تومان حداقل حقوقی است که مستمری بگیران دریافت می‌کنند، گفت: بیش از 55درصد مستمری بگیران ما حداقل را دریافت می‌کنند، اما در گذر زمان به دلیل بالا بردن سطح معیشت افراد بدون اینکه تکلیف قانونی سازمان تامین اجتماعی باشد مبادرت به اخذ مجوز از هیات وزیران و شورای عالی تامین اجتماعی کرده‌ایم به طوری‌که در نهایت باعث شد مبالغی به عنوان کمک هزینه حق اولاد، همسر، عیدی، کالابرگ، حق مسکن و... به حداقل مستمری اضافه شود به طوری‌که ماهیانه حدود 121 هزار تومان نیز به حقوق افراد اضافه می‌شود که بطور میانگین 20 تا 25 درصد حداقل مستمری است.

مدیرکل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در مورد افرادی که 700 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، اظهار داشت: سال گذشته بر اساس مصوبه هیات دولت افرادی که تا پایان سال 91 بازنشسته شده و سابقه بیمه بیش از 30 سال دارند، نباید دریافتی آنها کمتر از 700 هزار تومان باشد و بر همین اساس علی رغم اختصاص منابع از سوی دولت از منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی استفاده کرده و از سال 92، 700 هزار تومان به افراد بیش از 30 سال سابقه پرداخت شده است.

به گفته آتشی فردی که امروز بازنشسته می‌شود، با فردی که فردا و یا ماه آینده بازنشسته خواهد شد، حقوقش تفاوت دارد و بطور کلی بر اساس میانگین دو سال آخر بیمه‌پردازی به وی مستمری تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سالانه 10 درصد به تعداد مستمری‌بگیران اضافه می‌شود، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 950 هزار و 591 پرونده مستمری‌بگیران اصلی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که یک میلیون و 300 هزار پرونده مختص سهم بازنشستگی و فقط 130 هزار پرونده به از کارافتادگان تعلق می‌گیرد.

مدیرکل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در مورد تعداد افرادی که 700 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، گفت: در حال حاضر از میان کل پرونده‌های مستمری‌بگیران اصلی 76 هزار نفر، 700 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند و همچنین 55 درصد از این افراد نیز بیش از یک میلیون تومان دریافت می‌کنند که این افراد مشمول ماده 111 قانون تامین اجتماعی قرار گرفته است به طوری‌که استحقاق آنها کمتر از حداقل دستمزد کارگران عادی است، اما بر اساس این ماده حقوق آنها ترمیم شده و افزایش یافته است.

آتشی تاکید کرد: همچنین حدود 30 درصد مستمری‌بگیران یعنی 585 هزار نفر نیز بین حداقل حقوق تا یک میلیون تومان دریافت می‌کنند و 15 درصد مستمری بگیران یک میلیون تومان به بالا تا سه میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

کد خبر 245130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز