همشهری‌آنلاین: روایت ده داستان‌نویس معاصر ایرانی از «قصه‌های شب یلدا» در گنبد آسمان برج میلاد تهران رونمایی می‌شود.

قصه‌های شب یلدا

به‌گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  روابط عمومی انتشارات ویدا، عصر چهارشنبه 27 آذرماه، در مراسمی همزمان با آیین‌های یلدا، مجموعه‌‌ کتاب‌های ده‌جلدی «قصه‌های شب یلدا» که به دبیری محمد جعفری قنوانی و قلم ده تن از داستان‌نویسان معاصر نوشته شده، رونمایی خواهد شد.

نگارش داستان‌های این مجموعه را که هریک پرداختی تازه از قصه‌ها و منظومه‌های کهن فارسی است، کورش اسدی، فارس باقری، فرشته احمدی، فرهاد حسن‌زاده، بهناز علی‌پور گسکری، محمدرضا گودرزی، رسول آبادیان، جعفر توزنده‌جانی، ابراهیم دمشناس و محمد شریعتی به عهده داشته‌اند.

کین سیاوش و نبرد 11رخ، رستم و سهراب و اسفندیار در افسون چشم خورشید، ناز و نیاز و حامد پسر خالد جوهری، خداحافظی نکن و میعاد در سبزه‌زار، ملک‌جمشید و طلسم حمام بلور، راز کیمیا و افسانه‌ی مهر و ماه، پاداش عشق و ... عناوین برخی از این قصه‌ها هستند که هرکدام در کتابی مستقل به قلم یکی از داستان‌نویسان معاصر بازنویسی و بازآفرینی شده‌اند.

در مراسم رونمایی این ده جلد، دکتر حسن ذوالفقاری و حسن میرعابدینی به عنوان سخنران ویژه، در کنار گروه نویسندگان و دبیر مجموعه‌ی «قصه‌های شب یلدا» حضور دارند.

در این مجموعه برای اولین‌بار هر ده جلد به‌طور هم‌زمان منتشر و عرضه می‌شود.

این مراسم ساعت 17 عصر چهارشنبه 27 آذرماه در گنبد آسمان برج میلاد تهران برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 242594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز