همشهری آنلاین: دو مجموعه شعر با نام‌های "می‌خوام یه داداش بخرم‌" و "مهد کودک گربه‌ها‌" سروده‌های طیبه رضوانی به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری و از سوی سوره مهر منتشر می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، طیبه رضوانی شاعر کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: این شعرها برای رده سنی خردسال سروده شده و یکی از مجموعه‌ها حاوی 9 شعر و دیگری 10 قطعه شعر است.

وی با بیان این‌که موضوع این مجموعه‌ها آزاد است، گفت: این شعر‌ها بیشتر با مضامین مختلفی که به نظرم ذهن کودکان و خردسالان را به خود مشغول می‌دارد، سروده شده؛ موضوعاتی که تخیل خردسالان به آن‌ها نزدیک است.

رضوانی خاطرنشان کرد: من از آن دسته شاعرانی هستم که خیلی سعی می‌کنم به دنیای بچه‌ها نزدیک شوم؛ البته قضاوت درباره این‌که تا چه حد آثارم توانسته با کودکان و خردسالان ارتباط برقرار کند، با مخاطبان است.

سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم به زبان و نگاه خردسالان نزدیک بشوم.

این شاعر ادامه داد: من 2 دختر دارم که سوژه‌هایم را با بررسی فضای ذهنی آن‌ها انتخاب کرده و می‌سنجم و تاکنون به اذعان استادانم در انتخاب سوژه‌ها موفق بوده‌ام.

رضوانی افزود: وقتی شعری می‌سرایم به کرات آن را برای فرزندانم و خردسالان می‌خوانم تا بازخورد مخاطبان آن را به طور مستقیم دریافت کنم. این عادت به شناخت من از سوژه و مخاطب کمک می‌کند.

این شاعر در پایان درباره دو اثر تازه‌اش توضیح داد: در هر دو اثری که به دفتر ادبیات کودک و نوجوان ارائه دادم از زبان محاوره استفاده کرده‌ام؛ زبان محاوره سالم نه زبانی که دست‌و‌پا شکسته و ناقص است.

کد خبر 227853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز