همشهری آنلاین: انتشارات سوره مهر به زودی مجموعه 5 جلدی «با ادب‌ها» به قلم زهرا زواریان را برای گروه سنی (ج) روانه بازار کتاب می‌کند.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا زواریان گفت: این آثار از مجموعه کتاب‌های پروژه ادبی «زندگی معصومین» است که به سفارش دفتر ادبیات کودک و نوجوان تهیه شده و در آینده نزدیک از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر می‌شود.

وی با اعلام این که نگارش این آثار چند ماه گذشته به پایان رسیده، افزود: «با ادب‌ها» در قالب مستند داستانی رابطه عاطفی 5 امام معصوم حضرت علی، امام حسین، امام سجاد، امام حسن عسگری و امام رضا علیهم السلام با حیوانات را به تصویر می‌کشد.

برخورد امام علی علیه السلام با شیر، حمایت امام رضا از آهو، رابطه عاطفی امام حسین علیه السلام با اسبش و ... .

این نویسنده گفت: با وجود حرف‌ها ی بسیاری که درخصوص ائمه اطهار(ع) شنیده می‌شود، متاسفانه آثار خوب درباره آنها به‌ویژه درخصوص برخی از امامان(ع) بسیار اندک است؛ من در این مجموعه ها همه تلاشم را کردم تا با فضا سازی مناسب و استفاده از فرم و زبان کودکانه قصه را برای مخاطبان خود خواندنی تر کنم.

به گفته وی قصه نوشتن از زندگی معصومین علیه السلام آسان نیست، دست نویسنده باز نیست و همه اطلاعات باید مستند باشد، حالا اگر بخواهید برای کودکان قصه بنویسید سختی کار دو برابر می‌شود چرا که قصه علاوه بر باور پذیری و نثر خوب باید ماجراهای زیاد داشته باشد تا بتواند کشش داستانی برای مخاطبان خود ایجاد کند.

زواریان گفت: همواره در نگارش زندگی ائمه تلاش کردم چه به مخاطب کودک و چه بزرگسال نشان بدهم این شخصیت ها به هیچ وجه انتزاعی نبودند، مثل همه ما زندگی می‌کردند و تنها تفاوتشان در قدرت های فوق العاده و ظرفیت روحی و شایستگی های معنوی آنها است.

شاید به همین سبب موضوع حیوانات را برای قصه های جدیدم انتخاب کردم، حیوانات همیشه برای بچه ها جذاب هستند و معتقدم دست مایه قرار دادن این سوژه به باور پذیر شدن قصه و شناخت بیشتر ائمه در ذهن کودکان کمک می‌کند و اشتیاقی در قلب آن ها نسبت به ائمه اطهار به وجود می‌آورد.

کد خبر 225915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز