همشهری آنلاین: احمد عربلو از پایان نگارش داستان گرشاسپ نامه برای نوجوانان خبر داد.

فردوسی

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده کودک و نوجوان با بیان این که کتاب تازه اش یک جلد از مجموعه کتاب نوجوان با عنوان "گرشاسپ نامه" است، گفت: این مجموعه به سفارش دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری توسط نویسندگان کودک و نوجوان بازنویسی می‌شود و نگارش یکی از جلد های آن نیز به عهده من است.

وی تاکید کرد: گرشاسپ نامه حکیم اسدی طوسی اثری پر از پند و اندرز و حکایت ها و صحنه های جذاب و خواندنی است و باید خیلی سال پیش این بازنویسی بر روی این اثر انجام می‌شد.

عربلو با اشاره به این که فهم اشعار "گرشاسپ نامه" برای نوجوانان سنگین است، گفت: به همین دلیل تصمیم به بازنویسی اثر گرفتیم و البته در بازنویسی آن بخش هایی از اشعار اسدی طوسی هم گنجانده شد تا مخاطبان نوجوان با اثر اصلی هم آشنا شوند.

این نویسنده کودک و نوجوان کتاب تازه اش را در مرحله ویرایش نهایی عنوان کرد و افزود: سعی کردم در بازنویسی اثر رگه هایی از طنز نیز به داستان ها اضافه کنم تا مخاطبان کودک و نوجوان ارتباط بهتری با آن برقرار کنند.

مجموعه داستان "گرشاسپ نامه" توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

ابونصر علی بن احمد اسدی طوسی شاعر ایرانی قرن پنجم هجری و سراینده اثر حماسی گرشاسپ‌نامه است.

وی در سال ۴۶۵ هجری در گذشت.

موضوع این کتاب، داستان پهلوانی است به نام گرشاسب که برحسب روایات، پدر نریمان نیای رستم بوده و در هند و دیگر سرزمین‌ها رزم‌ها کرده و نام‌آور شده است.

این کتاب در تاریخ ۴۵۸ هجری قمری یعنی ۵۸ سال پس از اختتام شاهنامه فردوسی به انجام رسیده است.

کد خبر 238142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز